کتاب آبی با خط قرمز

Abi Ba Khat-e Ghermez
کد کتاب : 23606
شابک : 978-9646994850
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 190
سال انتشار شمسی : 1387
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آبی با خط قرمز اثر مریم زندی

کتاب " آبی با خط قرمز " یکی از مجموعه عکس های مریم زندی بانوی عکاسی ایران است.
این کتاب با عکس هایی که قالب فرم و رنگ و نور اصلی ترین علت انتخاب و حضور عکس ها را در کتاب تشکیل داده اند به جنس نگاه عکاس اشاره دارد.
نگاهی که در هر سو و هر کجا کنجکاوانه می کاود و می یابد و ثبت می کند. کتاب فاقد تفکیک موضوعی و فهرست است ولی نماهای دور و نزدیک و طبیعت ایرانی و همچنین نگاه های آبستره و بازی با فرم و رنگ را در جای جای کتاب به رخ می کشد.
روح لطیف این بانو در مواجهه با موضوع چنان در عکس های کتاب نمود کرده است که عکاس در ابتدای کتاب با ذکر جمله: " درعکس ها هیچگونه تغییر نرم افزاری انجام نشده است" صداقت و امانت داری آنچه را که دیده است به مخاطب منتقل می کند.

کتاب آبی با خط قرمز

مریم زندی
مریم زندی (متولد ۲۰ دی ۱۳۲۵ در گرگان) عکاس ایرانی، عضو هیئت مؤسس انجمن ملی عکاسان ایران، اولین رئیس هییت مدیره انجمن عکاسان ایران یا انجمن ملی عکاسان و دارای لیسانس از دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران می‌باشد. وی عضو افتخاری انجمن عکاسان میراث فرهنگی ایران است. در حال حاضر وی بازرس شورایعالی خانه هنرمندان ایران و دبیر و داور چندین جشنواره عکاسی داخلی و خارجی می‌باشد. مریم زندی تا بحال بیش از هفده نمایشگاه عکاسی انفرادی در ایران و خارج از کشور برگزار کرده‌است.
دسته بندی های کتاب آبی با خط قرمز