کتاب ذهن نامحدود

Limitless Mind
یادگیری، رهبری و زندگی بدون مانع
کد کتاب : 23934
مترجم : سمیه احمدی
شابک : 978-6226840217
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 240
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت

معرفی کتاب ذهن نامحدود اثر جو بولر

یادگیری فرصت نامحدود انسان برای تجربه بی­ نهایت است و جای افسوس دارد اگر توان بی­ ا­نتهای ما برای درک جهان با موانعی ساده و قابل تغییر محدود شود. کتاب «ذهن نامحدود» اثری ارزشمند در راستای شناسایی این موانع و ارائه راهکارهایی برای رفع آنها و دستیابی به بینشی نامحدود در درک و یادگیری است.

کتاب ذهن نامحدود

جو بولر
جو بولر استاد دانشگاه استنفورد و نویسنده کتاب­ های پرفروشی همچون «طرز فکر ریاضی»، آموزگاری است که دهه­ ها را صرف مطالعه تاثیر باورها و سوگیری­ ها بر یادگیری کرده است. او در کتاب ذهن نامحدود این افسانه را که مغز ما ایستا و ثابت است به چالش کشیده و شش کلید ویژه را برای گشایش و تجلی توان بالقوه و نامحدود ما در یادگیری معرفی می­ کند. مطالعات او نشان می­ دهد که آن دسته از افرادی که به بالاترین سطوح موفقیت در هر زمینه­ ای دست می ­یابند، صرفا به دلیل یک برتری ...
قسمت هایی از کتاب ذهن نامحدود (لذت متن)
این فشار که باید همه چیز را بدانیم معضلی حقیقی است؛ اما بسیاری از افراد با آگاهی از دانش مغزی و علم به ارزش تقلا و گشودگی موفق شدند این باور را کنار بگذارند. چقدر پیش می آید که افراد با ترس از اینکه به قدر کافی نمی دانند، وارد کلاس درس یا یک جلسه کاری شوند؟ حال اگر افراد این لحظات ندانستن را بپذیرند و تمایل بیشتری به پذیرش دشواری و تقلا داشته باشند، چقدر رهایی بخش خواهد بود؟ انسان ها باوری کذایی دارند مبنی بر اینکه همه چیز را باید بدانند. حال اگر این باور را کنار بگذارند و در عوض، از عدم اطمینان استقبال کنند، روش زندگی شان تغییر خواهد کرد و تعاملاتی سازنده تر را تجربه می کنند. اگر افراد با این رویکرد وارد مکالمات شوند، عملکرد شرکت ها بهتر می شود، دوستی ها گسترش می یابد و افراد در عین آرامش، کارایی و تأثیرگذاری بیشتری خواهند داشت.

باربارا به دانش آموزان آموزش می دهد و علاوه بر آن، به تازگی چندین برنامه آموزشی برای معلمان تدوین کرده است. آموزش برخی از دانش آموزان چند ماه و برخی دیگر چند سال به طول می انجامد؛ اما امروزه برنامه ای تدوین شده که دانش آموزان می توانند از راه دور و در مناطق متفاوت از این آموزش ها بهره ببرند.

باربارا کسی است که جهان آموزش را با رویکرد آموزش مغزی خود متحول کرده است. او نیز مانند بسیاری از پیشگامان، تا مدت ها در معرض انتقادات فراوان افرادی بود که به پدیده انعطاف پذیری مغز باور نداشتند؛ اما او برای دفاع از حقوق دانش آموزانی که تصور می رفت شکست خورده اند، همچنان به مبارزاتش ادامه داد.

به بیشتر دانش آموزانی که با ارواسمیت تماس می گیرند گفته شده که مشکلی اساسی دارند و حتی بسیاری از آنان از مدارس اخراج شده اند؛ اما همین افراد اوراسمیت را در حالی ترک می کنند که متحول شده اند. در بازدیدهایم از این مدرسه دستاوردهای متعددی کسب کردم. در ابتدا، مصمم شدم تأثیر شگرف آموزش مغزی را اشاعه دهم. در وهله دوم، تصمیم گرفتم روش های ارواسمیت را با تمام معلمان و والدینی که در مرکز یوکیوبد عضو بودند به اشتراک بگذارم.