کتاب آیا آدم ندید؟

Adam
کد کتاب : 24103
مترجم :
شابک : 978-6005026979
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 139
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آیا آدم ندید؟ اثر جبران خلیل جبران

شاید نوشتن درباره شهرت و آوازه نویسنده ای چون «جبران خلیل جبران» کاری عبث باشد چرا که دست کم در ایران، کتاب خوان و کتاب نخوان او را خوب می شناسد و حتی اگر کتاب کاملی را از او نخوانده باشد، جمله ای یا حکایتی از وی را در گوشه ای از مجله و روزنامه ای خوانده است. کتاب های جبران خلیل جبران، از آن دست آثاری هستند که در بازار به وفور یافت می شوند و در قطع ها و اشکال متفاوت عرضه شده اند. بعضی ها او را مجنون می دانند و بعضی ها گستاخ و بی پروایش می خوانند. عده ای هم معتقدند او یک فیلسوف اخلاق است. البته همه اینها اغراق است. خلیل جبران بیشتر شعر می گفت و نقاشی می کشید. او در نوشتن یا سرودن حکایات و پندها و آموزه های اخلاقی چیره دست است و نگاه انسانی و معنوی اش باعث شده تا قاپ مخاطبان ایرانی را هم بدزدد. حالا هم که سالها از مرگش می گذرد، همچنان کتاب هایش پرفروش و جمله ها و نقل قول هایش شنیدنی هستند. مضامین تقدیر، عشق، غم، شادی، گناه، عدالت، خشونت، فقر، بیداری و تولد در نوشته های خلیل جبران به وفور به چشم می خورند. شاید خیلی از نویسندگان و شاعران درباره این موضوعات قلم زده باشند اما راز موفقیت کتاب های او در این است که حرف هایش را در عین سادگی و ظرافت با تلمیحات و کنایات و حکایاتی خواندنی همراه می کند.
حتما می دانید که او لبنانی الاصل بوده و دوران کودکی سخت و مشقت باری را گذرانده است و بعد از مهاجرت به آمریکا در سنین نوجوانی استعدادش شکوفا شده و نوشتن را آغاز کرده و استعداد نقاشی و شاعری و هزار و یک هنر دیگر را از خود نشان داده است. این کتاب که با طراحی مناسب و وزنی سبک به چاپ رسیده، مطلوب آنهایی است که شیفته مطالعه در وسایل نقلیه عمومی مانند مترو و اتوبوس هستند. حکایت ها و نوشتارهای کوتاه مندرج در این اثر از کتاب های «دیوانه» و «ماسه و کف» جبران خلیل جبران ترجمه شده است.

کتاب آیا آدم ندید؟

جبران خلیل جبران
جبران خلیل جبران (۶ ژانویه ۱۸۸۳ - ۱۰ آوریل ۱۹۳۱) زاده بشرّی لبنان از نویسندگان لبنانی-آمریکایی و خالق کتاب"پیامبر" است.او در ششم ژانویه سال ۱۸۸۳، در خانواده ای مسیحی مارونی (منسوب به مارون قدیس) که به خلیل جبران شهرت داشتند، در البشری، ناحیه ای کوهستانی در شمال لبنان به دنیا آمد. مادرش زنی هنرمند بود که کامله نام داشت.جبران دانشگاه را در سال ۱۹۰۲ تمام کرد. زبان های عربی و فرانسه را آموخته بود و در سرودن شعر به مهارت رسیده بود. در این هنگام رابطه اش با پدرش قطع شد و از او جدا شد و زندگی محقر و...