کتاب خلق مدل کسب و کار

Business Model Generation
کد کتاب : 25695
مترجم :

شابک : ‭978-6006227405‬
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 300
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 21
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

خلق مدل کسب و کار
Business Model Generation
کد کتاب : 122995
مترجم :
شابک : 978-6003072893
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 279
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب خلق مدل کسب و کار اثر الکساندر استروالدر

خلق مدل کسب و کار یک کتاب راهنمای خوب برای چالشگران و کسانی که می خواهند بازی را به نفع خود تغییر دهند است . کسانی که می خواهند خود را از مدل های تجاری قدیمی که منسوخ شده اند رها کرده و مدلی آینده نگر خلق کنند. اگر موسسه شما نیاز به سازگاری با واقعیت های جدید خشن دارد ، اما هنوز استراتژی ای ندارید که بتوانید با آن جلوی رقبای خود را بگیرید ، شما به کتاب خلق مدل کسب و کار نیاز دارید.
این کتاب که توسط 470 پزشک متخصص "رویکرد طراحی" از 45 کشور جهان ایجاد شده است ، دارای طراحی بسیار زیبای بصری در 4 رنگ است که ایده ها و ابزارهای قدرتمند استراتژیک را به شما نشان می دهد و اجرای آنها را در موسسه شما آسان می کند. این کتاب که حاوی رایج ترین الگوهای مدل کسب و کار ، مبتنی بر مفاهیم متفکران پیشرو در کسب و کار است به شما کمک می کند تا آنها را برای زمینه ی مناسب خودتان به صورت مجدد تفسیر کنید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک مدل کسب و کار در حال تغییر بازی را بطور سیستماتیک درک کنید ، یا یک مورد قدیمی را تجزیه و تحلیل کنید. در طول راه ، شما در سطح بسیار عمیق تری مشتریان ، کانال های توزیع ، شرکا ، جریان درآمد ، هزینه ها و ... را درک خواهید کرد و به مفهوم جدیدتری از آن ها خواهید رسید.

خلق مدل کسب و کار از تکنیک های نوآوری عملی است که امروزه توسط مشاوران و شرکتهای برجسته در سراسر جهان استفاده می شود. این مدل جدید کسب و کار برای کارمندان طراحی شده است ، برای کسانی که آماده هستند تفکرات قدیمی را کنار بگذارند و مدلهای جدید ایجاد ارزش را در آغوش بگیرند: برای مدیران ، مشاوران ، کارآفرینان و رهبران کلیه سازمانها. اگر آماده تغییر قوانین هستید ، کتاب خلق مدل کسب و کار مناسب شماست.

کتاب خلق مدل کسب و کار

الکساندر استروالدر
الكساندر استروالدر (متولد 1974) یك تئوریسین، نویسنده، گوینده، مشاور و كارآفرین سوئیسی است كه به دلیل فعالیت خود در زمینه مدل سازی كسب و كار و توسعه بوم مدل تجاری شناخته شده است.استروالدر متولد 1974 در St. Gallen ، کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم سیاسی در سال 2000 در دانشگاه لوزان بدست آورد، جایی که در سال 2004 نیز دکترای خود را در سیستم های مدیریت اطلاعات تحت مدیریت Yves Pigneur با این پایان نامه با عنوان "The Business Model Ontology - گزارشی دریافت کرد.در سال 1999 ، استروالدر اولین استارتا...
قسمت هایی از کتاب خلق مدل کسب و کار (لذت متن)
نقطه شروع هر بحث، گفتگو، جلسه با کارگاه آموزشی خوب و مناسب در زمینه نو آوری در مدل کسب و کار باید در کی مشترک از چیستی مدل کسب و کار باشد، ما نیاز به مفهومی از مدل کسب و کار داریم که هر کسی آن را درک کند و توصیف و بحث را تسهیل نماید. ما باید در مورد نقطه شروع و موضوع بحث به یک توافق دست یابیم. این مفهوم باید ساده، مناسب و به طور ذاتی قابل فهم بوده و در عین حال نباید پیچیدگی های نحوه عملکرد شرکت ها را بیش از حد ساده نماید. این موضوع مهم ترین چالشی است که بر سر راه ما قرار دارد.

باور ما این است که مدل کسب و کار را می توان به بهترین شکل ممکن از طریق نه جزء سازنده اساسی تشریح نمود. این نه جزء منطق چگونگی کسب درآمد یک شرکت را نشان می دهند. این اجزا، چهار حیطه اصلی یک کسب و کار را پوشش می دهند: مشتریان، ارزش پیشنهادی، زیرساخت و پایداری مالی، مدل کسب و کار، شبیه به طرحی کلی برای استراتژی عمل می کند تا استراتژی از طریق ساختارها، فرآیندها و سیستم های سازمانی پیاده سازی شود.

حال ما چگونه می توانیم به شکلی نظام مند این مدل های کسب و کار جدید و اثربخش را ابداع، طراحی و پیاده سازی نماییم؟ چگونه می توانیم مدل های قدیمی و غیر قابل استفاده را زیر سوال برده، به چالش کشیده و متحول کنیم؟ چگونه می توانیم ایده های بلند پروازانه را به مدل های کسب و کاری تبدیل کنیم که قاعده بازی را تغییر می دهند و وضع موجود یک صنعت را به چالش می کشند؟ چگونه می توانیم به عنوان یک شرکت در حال فعالیت، به مدل کسب و کار خود حیات مجددی دهیم؟ خلق مدل کسب و کار قصد دارد که به این سوالات پاسخ دهد.