کتاب سفرنامه یوهان شیلت برگر

Bondage and Travels of Johann Schiltberger
سفرنامه و ماجراهای برده ی هلندی در دوره ی شاه سلیمان صفوی
کد کتاب : 25880
مترجم :
شابک : 978-9640018767
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1438
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب سفرنامه یوهان شیلت برگر اثر یوهان شیلت برگر

کتاب حاضر به عنوان یک سفرنامه فوق العاده، شامل گزارش‌های ارزشمندی از دوره تیموریان، اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را به تصویر می‌کشد. این اثر در زمان نگارش خود به شهرت فراوانی دست یافت و به زبان‌های متعددی ترجمه گردید. نویسنده در زمان بسیاری از این وقایع شاهد حضور بوده است؛ بنابراین، لشکرکشی‌های عثمانی در اروپا و آسیای صغیر، ماجراهای لشکرکشی تیمور، تضادهای پس از درگذشت وی برای جانشینی، نهادپذیری دولت آق قویونلوها، نبردهای داخلی در اولوس جوجی و مصر با دقت و واقع‌گرایی توصیف شده‌اند.

در این کتاب، نویسنده به یادداشت‌های خود در مورد مسائل اقتصادی، تجاری و کشاورزی ایران، که توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند، پرداخته است. علاوه بر این، تداعی تضاد میان دین اسلام و مسیحیت در عصر وسطا، فضای مذهبی سرزمین‌های اسلامی و تفاوت‌های فرهنگی و مذهبی بین مسلمانان و ارامنه با دقت و دقت زیادی تشریح شده‌اند.

با توجه به این ویژگی‌ها، این کتاب نه تنها به درخشاندن بخش‌هایی از تاریخ ایران و سرزمین‌های اسلامی و شرق اروپا می‌پردازد، بلکه به‌عنوان یک منبع ارزشمند و قابل اعتماد برای پژوهشگران حوزه تاریخ مطرح می‌شود.

کتاب سفرنامه یوهان شیلت برگر

یوهان شیلت برگر
یوهان (هانس) شیلتبرگر (1380 - حدود 1440) جهانگرد و نویسنده آلمانی بود. وی از یک خانواده نجیب در هلرن در نزدیکی لووهوف در نیمه راه بین مونیخ و فریزینگ ،متولد شده بود.شیلتبرگر در سال 1394 به مجموعه لینارت ریچارتینگر پیوست و سپس با سیگیسموند ، پادشاه مجارستان (بعدها امپراتور) ، به جنگ علیه امپراطوری عثمانی در مرز مجارستان رفت. در نبرد نیکوپولیس در 28 سپتامبر 1396 ، وی زخمی و زندانی شد. هنگامی که سلامتی خود را بازیافت ، سلطان بایزید اول (یلدیرم) او را در سالهای 1396–1402) به خدمت خود برد. د...