کتاب ساده،مثل پرواز

The Simple Art of Flying
کد کتاب : 26296
مترجم :
شابک : 978-6004627498
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 293
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ساده،مثل پرواز اثر کوری لئوناردو

گاهی اوقات پرواز یعنی همین که پاهایت روی زمین باشد و این است داستان "ساده، مثل پرواز" از "کوری لئوناردو".
آلیستر که یک طوطی خاکستری آفریقایی است، در اتاقی دلگیر از یک فروشگاه حیوانات خانگی به دنیا آمده است و همواره در این رویاست که از آن جا گریخته و به جایی برود که آسمانش آبی تر است. هیچ چیز نزد آلیستر دوست داشتنی تر از این نیست که همراه با خواهر موردعلاقه اش اگی پرواز کند و روی یک درخت نخل بنشیند. هر چقدر که آلیستر کج خلقی می کند و منتظر راهی برای فرار است، اگی معصوم و آرام و دوست داشتنی است. تا اینکه فریتز که پسری دوازده ساله است از اگی خوشش می آید و او را به خانه می برد و آلیستر را با این فکر که خواهرش را کجا برده اند، تنها می گذارد. سپس سر و کله ی آلبرتینای پیر پیدا می شود که فکر می کند آلیستر درمان درد تنهایی اوست. نقشه های فرار آلیستر مرتب با شکست مواجه می شود و حالا آلیستر بین دوری از خواهرش و علاقه ای که کم کم به صاحب جدیدش پیدا کرده، گیر افتاده است.
"کوری لئوناردو" داستان "ساده،مثل پرواز" را از سه جهت مختلف روایت می کند و ترکیبی از قصه گویی و نامه ها و شعرهای آزاد به وجود می آورد. آلیستر با اضطراب پرهای خود را می کند و چندتا کتاب هم می خورد و کم کم صدای شاعرانه ی خود را پیدا می کند! او نقشه ای جدید برای یک دورهمی خانوادگی با خواهرش می کشد اما خیلی زود مجبور می شود بین سبک زندگی که همیشه می خواسته و اعتراف به حقیقت، یکی را انتخاب کند و به این نتیجه می رسد که گاهی شجاعانه ترین ماجراجویی، در رها کردن چیزهاست.

کتاب ساده،مثل پرواز

کوری لئوناردو
کوری لئوناردو نویسنده ی معاصر داستان های کودک و نوجوان اهل آمریکا است.
نکوداشت های کتاب ساده،مثل پرواز
Reminiscent of The One and Only Ivan’s storytelling, Leonardo has crafted a tale that will have readers rooting for each character . . . A witty animal-centered story that will remind readers that families come in many shapes and sizes.
لئوناردو با یادآوری فضای قصه های ایوان منحصر به فرد، داستانی به هم زده که خوانندگان، هر کدام از شخصیت ها را تشویق و حمایت می کنند. یک داستان زیرکانه با محوریت حیوانات که یادآور می شود خانواده ها در اندازه و شکل های گوناگون به وجود می آیند.
School Library Journal School Library Journal

Warmhearted, delightfully quirky, and believable.
دلگرم کننده، به شکل دلپذیری منحصر به فرد و باورپذیر
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب ساده،مثل پرواز (لذت متن)
گاهی پرواز کردن یعنی مطمئن شوی که پاهایت روی زمین است... جعبه ی درخشان به فریتز گفته که بعضی طوطی های خاکستری آفریقایی ممکن است ازخودراضی، شکاک و یک دنده هم باشند؛ این طوطی ها می توانند ترس هایی غیرمنطقی داشته باشند؛ گفته ما موجوداتی کینه ای هستیم و زمانی که دور از والدین پرنده مان بزرگ شویم، احتمال دارد به جای پذیرش هویت پرنده ای مان، فکر کنیم انسان هستیم. اگی خیلی رک و پوست کنده می گوید: «خمیره مون این طوریه. علمه دیگه. کاری نمی شه کرد.» اگر از من بپرسید، می گویم کاملا واضح است که نباید به این جعبه اعتماد کرد...