کتاب بیست کهن الگوی پیرنگ

20 Master Plots
و طرز ساخت آن ها
کد کتاب : 26390
مترجم :
شابک : 978-6006128528
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 416
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1993
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب بیست کهن الگوی پیرنگ اثر رونالد بی توبیاس

"بیست کهن الگوی پیرنگ" "و طرز ساخت آن ها" کتابی است به قلم "رونالد بی توبیاس" که به شما می آموزد چطور به داستان خود یک اساس محکم بدهید و پیرنگی ایجاد کنید که خواننده را از آغاز تا پایان درگیر سازد.
داستان های عالی برای دهه ها در قلب خوانندگان باقی می مانند. این قصه ها قدرت خود را از پیرنگ هایی به دست می آورند که با مخاطب در هر دو سطح احساسی و فکری پیوند برقرار می کند. در کتاب "بیست کهن الگوی پیرنگ"، "رونالد بی توبیاس" درباره ی هر کدام از آن ها بحث کرده و با تجزیه و تحلیلشان نشان می دهد که چطور یک پیرنگ موفق با تمام اجزای قصه در هم می آمیزد. "رونالد بی توبیاس" سپس نشان می دهد که چطور از هر کدام از این پیرنگ ها به طور موثر در کار خود بهره ببریم.
در مرحله ی بعدی در کتاب "بیست کهن الگوی پیرنگ" می آموزیم که چطور پیرنگ داستان های تخیلی را انتخاب کرده و توسعه دهیم. برای هر موضوعی می توان پیرنگی طراحی کرد و آن را به طور موثر پیش برد؛ در نتیجه استفاده ی صحیح از پیرنگ، داستان تخیلی از پیوستگی و متقاعدکنندگی بیشتری برخوردار خواهد بود و تبدیل به قصه ی فراموش نشدنی خواهد شد.
"رونالد بی توبیاس" در "بیست کهن الگوی پیرنگ" تاکید می کند که پیرنگ یک وسیله ی تزیینی نیست که مواد داستانی را به راحتی سازمان بندی کند. نمی شود انتظار داشت که همچون یک وسیله ی خانگی، دو شاخه ی آن را در پریز بزنیم و انتظار داشته باشیم کار کند. پیرنگ یک جریان زنده است که از ابتدا عنان کار را در دست گرفته و بر افکار نویسنده سوار می شود.

کتاب بیست کهن الگوی پیرنگ

رونالد بی توبیاس
رونالد بی توبیاس متولد سال 1946 ، در ابتدای دوران نویسندگی خود ، نویسنده داستان کوتاه بود؛ سپس به عنوان نویسنده کتاب های داستان و غیر داستانی فعالیت کرد و سرانجام به عنوان نویسنده و تهیه کننده مستندهای تلویزیونی مشغول به کار شد.
دسته بندی های کتاب بیست کهن الگوی پیرنگ
قسمت هایی از کتاب بیست کهن الگوی پیرنگ (لذت متن)
داستان ها همه جا هستند، در شرکت تولید آب سردکن، اتاق ناهارخوری آرایشگاه، تاکسی ها و مسافرخانه ها، اتاق هیئت رئیسه یا حتی اتاق خواب. مدرسه ما را به گونه ای عادت داده که فکر می کنیم داستان باید یا روی صفحات کاغذ باشد یا روی پرده سینما و تلویزیون و همین موجب می شود این حقیقت را نادیده بگیریم که زندگی روزانه ما هر غرق در داستان هایی است که سرشار از انرژی و خلاقیت هستند. به عنوان مثال سگی که داشت خفه میشد داستانی است که دهان به دهان در همه کشورهای انگلیسی زبان بازگو شده و یک افسانه مدرن محسوب می شود و افسانه های مدرن داستان هایی هستند که از شخصی به شخص دیگر منتقل می شوند، گویی واقعا اتفاق افتاده اند:" به خدا راست می گم، این قضیه برای یکی از دوست های دوستم اتفاق افتاده..." این داستان هم ساده است و هم به سادگی نقل می شود.