کتاب افسانه‏ دولت

The Myth of the State
کد کتاب : 26408
مترجم :
شابک : 978-9644870712
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 376
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1946
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

اسطوره ی دولت
The Myth of the State
کد کتاب : 34334
مترجم :
شابک : 978-9646641136
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 473
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1946
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب افسانه‏ دولت اثر ارنست کاسیرر

یک فیلسوف بزرگ معاصر آلمانی به مشکل انفجاری اسطوره ی سیاسی در روزگار ما حمله می کند و نشان می دهد که چگونه افسانه ی دولت از دوران بدوی تکامل یافته تا راه را برای ظهور دولت توتالیتر مدرن آماده کند.
ارنست کاسیرر، فیلسوف نئوکانتی آلمانی، قبل از نقل مکان به ایالات متحده و تدریس در دانشگاه های ییل (1941-1944) و کلمبیا، در چندین دانشگاه اروپایی تدریس کرد. کاسیرر، مورخ پرکار فلسفه، تحت تأثیر امانوئل کانت و گئورگ هگل قرار گرفت اما تز متمایز خود را ابداع کرد. محور اندیشه ی کاسیرر نظریه ی اشکال نمادین اوست. او بازنمایی را اساسا نمادین تفسیر کرد و مواد ادراکی را با معانی مفهومی در آمیخت. او تعلیم داد که نوع انسان اساسا یک حیوان نمادین است. او معتقد بود که اشکال نمادین در شیوه‌های مختلف زبان، اسطوره، هنر، علم و دین آشکار می‌شوند. کاسیرر از نظریه ی اشکال نمادین خود در بسط یک فلسفه یفرهنگ انعطاف پذیر استفاده کرد.
کنت برک در مورد این کتاب نوشته است:
"بررسی درخشان برخی از متون اصلی در تاریخ نظریه سیاسی."
کتاب افسانه ی دولت توسط نجف دریابندری ترجمه شده است. این کتاب را نشر خوارزمی منتشر کرده است.

کتاب افسانه‏ دولت

ارنست کاسیرر
ارنست‏ کاسیرر زادهٔ ۲۸ ژوئیهٔ ۱۸۷۴ ، درگذشتهٔ ۱۳ آوریل ۱۹۴۵ ، فیلسوف نوکانتی آلمانی و تاریخ‌نگار فلسفهٔ غرب بود. او از شاگردان گئورگ زیمل و هرمان کوهن و استاد فیلسوفانی چون لئو اشتراوس و هانری کربن بود. او در بریسلاو آلمان متولد شد. در ۱۸۹۲ هنگامی که ۱۸ سال داشت، وارد دانشگاه برلین شد. در آنجا به درخواست پدر به تحصیل حقوق پرداخت ولی پس از چندی آن را رها کرد و فلسفه و ادبیات آلمانی خواند. وی سال ۱۹۸۴ در کلاس درس کانت زیمل حاضر شد، جایی که او با نوشتارهای کوهن دربارهٔ کانت آشنا شد. ازآ...