کتاب برابری و جانبداری

Equality and Partiality
کد کتاب : 27565
مترجم :
شابک : 978-6004900829
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 350
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1991
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب برابری و جانبداری اثر تامس نیگل

"برابری و جانبداری" که برگرفته از سخنرانی های "تامس نیگل" است، گزارشی حقیقی از مشروعیت سیاسی را ارائه می دهد که بر اساس نیاز به وفق دادن انگیزه های شخصی و غیر شخصی در هر نظریه ی اخلاقی معتبر و بنابراین در هر نظریه سیاسی با پایه ی اخلاقی به نگارش درآمده است. به گفته ی "تامس نیگل"، در درون هر فرد یک تقسیم بندی بین دو نقطه نظر شخصی و غیرشخصی وجود دارد. بدون موضع گیری غیر شخصی ، هیچ اخلاقی وجود نخواهد داشت و فقط درگیری ، سازش و همگرایی گاه به گاه دیدگاه های فردی مشاهده خواهد شد. به این دلیل که یک انسان فقط دیدگاه خودش را ندارد ، هر یک از ما از طریق اخلاق خصوصی و عمومی مستعد ادعاهای دیگران هستیم. سیستم های سیاسی ، برای مشروعیت ، باید به ادغام این دو نقطه نظر در فرد برسند. این ایده ها برای مشکلات خاصی مانند نابرابری اجتماعی و اقتصادی ، مدارا ، عدالت بین المللی و حمایت عمومی از فرهنگ اعمال می شود. "تامس نیگل" در این کتاب، به مهمترین مسئله ای که اکنون نظریه پردازان سیاسی با آن روبرو هستند ، یعنی به مسئله متعادل سازی "برابری و جانبداری" اشاره می کند.
این کتاب یک اثر شگفت انگیز و مختصر است. "تامس نیگل" کار خود را با تنظیم چارچوبی برای یک نظریه سیاسی قابل توجیه آغاز می کند و سپس تلاش می کند تا تعادل دو روی سکه - دیدگاه شخصی و دیدگاه اخلاقی غیرشخصی - را حفظ کند. اساسا با برابری طلبی سختگیرانه و تعدیل آن بر اساس نگرانی های مطرح شده در مورد دیدگاه شخصی ، نویسنده کار شگفت انگیزی را در زمینه طرح و همچنین در نظر گرفتن مسائلی که مانع از ایجاد سیاست برابری طلبی است و قابل توجیه برای همه است ، انجام می دهد.

کتاب برابری و جانبداری

تامس نیگل
تامس نِیگل (Thomas Nagel) زاده ۱۹۳۷ فیلسوف آمریکایی که در حال حاضر استاد فلسفه و حقوق در دانشگاه نیویورک است. او در زمینه فلسفه ذهن، فلسفه سیاسی، فلسفه اخلاق و معرفت‌شناسی پژوهش می‌کند. شهرت او بیشتر به خاطر نقد تبیین‌های تقلیل گرایانه از ذهن به ویژه در مقاله «خفاش بودن چه کیفیتی دارد» و دستاوردهایش در زمینه اخلاق وظیفه گرا است. او در فلسفه اخلاق از امکان دیگرگزینی دفاع می‌کند.
دسته بندی های کتاب برابری و جانبداری
نکوداشت های کتاب برابری و جانبداری
[Nagel] is focused on the right issues, and his discussion of them is both lucid and illuminating. The book is certainly required reading for those working in the area of political philosophy.
[نیگل] روی موضوعات درستی متمرکز شده است و بحث او درباره آنها هم شفاف و روشنگر است. خواندن این کتاب مطمئنا به کسانی که در حوزه فلسفه سیاسی کار می کنند ، توصیه می شود.
Review of Politics

A clear, sometimes subtle, and elegant book.
کتابی شفاف ، گاها ظریف و زیبا.
Society

For those who have read widely in the recent literature of political philosophy, it is a rare treat.
برای کسانی که در ادبیات اخیر فلسفه سیاسی به طور گسترده مطالعه کرده اند ، این یک وعده ی نادر و لذت بخش برای مطالعه است.
American Political Science Review

قسمت هایی از کتاب برابری و جانبداری (لذت متن)
با این وصف داستان در اینجا متوقف نمی شود، زیرا نه نظریه اخلاقی و نه نظریه سیاسی قصدشان این نیست که برای آن ناظر بیرونی خیرخواه و قدرتمندی که قادر به اثر گذاشتن بر رفاه انسان هاست توصیه ای ارائه دهند. این نظریات بیشتر در نظر دارند تا به خود انسان ها یا به عنوان افراد، یا به عنوان مبدعان، حامیان، و اعضای نهادهای سیاسی و اجتماعی توصیه کنند که چه کاری را انجام دهند. این نتایج بر قابلیت افراد برای اتخاذ چشم انداز غیرشخصی از طریق انتزاع مبتنی است، حتی وقتی که آنها بخشی از موقعیت موردنظر باشند. اما این تنها چشم اندازی نیست که آنها اتخاذ می کنند. ماده خامی که از آن اخلاق شروع می شود _ اهداف شخصی، منافع و امیال افرادی که چشم انداز غیرشخصی آنها را دربر می گیرد _ به عنوان بخشی از دیدگاه هر فرد کاملا حی و حاضر به قوت خود باقی می ماند. غالبا چشم انداز شخصی نیز مستلزم وفاداری سفت و سخت شخصی به منافع یا اعتقادات اجتماعات خاص یا همذات پنداری عاطفی با اجتماعات خاص است، و این اجتماعات گسترده تر از آنی است که حد و حدودش از طریق خانواده یا دوستی مشخص شود، اما با این همه به مراتب پایین تر از اجتماعات جهانی است. این مجموعه وسیع از انگیزه های متنوع اما اساسا منظربنیاد، که از نفع شخصی تا همبستگی ملی امتداد می یابد، به جنبه دیگری از تعارض ذهنی وسیع شکل می بخشند که نظریه سیاسی باید به آن بپردازند.