کتاب فلسفۀ سیاسی جان استیوارت میل

Mill on Liberty: A Defence
کد کتاب : 19968
مترجم :
شابک : 978-6008547914
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب فلسفۀ سیاسی جان استیوارت میل اثر جان ان گری

در این کتاب نظر رایج راجع به آثار جان استیوارت میل دربارهٔ آزادی، به پرسش کشیده شده است. از دیرباز نظر رایج دربارهٔ رسالهٔ آزادی این بوده که جان استیوارت میل در این رساله دست به کاری محال زده است یعنی دفاعی فایده گرایانه از اولویت آزادی نسبت به سایر ارزش ها.
هدف نویسنده در این پژوهش این است که با تحلیل متن و بازسازی استدلال میل نشان دهد که دفاع فایده گرایانهٔ او از اولویت آزادی نسبت به سایر ارزش ها، آن کار محالی نیست که منتقدان نشان داده اند و آموزهٔ آزادی میل به خوبی درون فایده گرایی غیرمستقیم و نوعی لیبرالیسم کمال خواهانه می گنجد. جان گری در این ویراست جدید، فصلی به کتاب افزوده و آنچه را که خود رشته است پنبه کرده؛ و نه تنها لیبرالیسم میل، که همهٔ لیبرالیسم ها را به باد انتقادی ویران کننده گرفته است. جوابیه ای از جورج کراودر به انتقادهای جان گری نیز ضمیمهٔ این کتاب شده است.

کتاب فلسفۀ سیاسی جان استیوارت میل

جان ان گری
جان گری (John Gray) (زادهٔ ۱۷ آوریل ۱۹۴۸) متخصص در فلسفه سیاسی و محقق در زمینه تاریخ نظریه‌هاست. وی استاد مدرسه اقتصاد لندن نیز هست. وی صاحب تألیفات قابل توجهی در این حوزه‌هاست.جان گری بنیادهای مشترک در اندیشهٔ لیبرال را فرد گرایی، تساوی گرایی (در فرصت‌ها) و جهان گرایی برمی‌شمارد. ویژگی فرد گرا بودن حاکی از تفوق اخلاقیات بر زندگی نوع بشر است و در تقابل با فشار ناشی از جمع گرایی سوسیالیست‌ها پا به عرصهٔ وجود گذاشت. ویژگی تساوی گرا بودن حاکی از همان فلسفهٔ اخلاقی است که...
دسته بندی های کتاب فلسفۀ سیاسی جان استیوارت میل