کتاب خودآموز فلسفه

Philosophy
کد کتاب : 15544
مترجم : بهروز حسنی
شابک : 978-9647443432
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب خودآموز فلسفه اثر مل تامپسون

کتاب خودآموز فلسفه مقدمه ای ضروری بر تاریخ تفکر غرب است. این کتاب با پوشش دادن افکار تمام اندیشمندان کلیدی قدیم و جدید و تمام شاخه های اصلی فلسفه، بینشی جدید از دنیایی که در آن زندگی می کنیم خواهد داد. چه دانشجویی به دنبال یادآوری سریع مطالب باشید و چه به دنبال کند و کاو شخصی دردنیای شگفت انگیز فلسفه، این اثر که سرشار از مثال ها و توضیحات شفاف است و اصطلاحات کلیدی در آن تعریف و توضیح داده شده اند برای شما مناسب است.
خودآموز فلسفه شامل فصل هایی است که فصل نخست با نام چه چیزهایی را می توان شناخت به مسائلی همچون اثبات گرایی منطقی، آیا یقین دارید؟ ، ظاهر و واقعیت یا بود و نمود، علوم شهودی، شکاکیت، اثبات آش در خوردنش است و ... اشاره می کند. فلسفه ی ذهن در باب مفهوم ذهن، مکانی برای ذهن، نورون ها و رایانه ها، شناخت ذهن دیگران، هویت شخصی و یک پس نوشته ی شخصی است.
فلسفه ی دین ویژگی زبان دین، عقاید دینی، آیا خدا وجود دارد، برهان هستی شناختی، برهان کیهان شناختی، برهان صنع، برهان اخلاقی، معنی خدا، تجربه ی دینی، معجزات، مسئله ی شر و چند نکته ی کلی را بیان داشته است.
در بخش فلسفه ی علم، مروری تاریخی همراه با نظریات و مشاهدات، شواهد جدید، درست و غلط و چه چیز علم محسوب میشود بررسی شده است. فصلی در باب فلسفه ی اخلاق واقعیت ها، ارزش ها و انتخاب ها، جبر و اختیار، انواع زبان اخلاقی، مبناهای سه گانه اخلاق، مطلق در برابر نسبی در اخلاقیات، جامعه و ارزش ها و فصلی در باب فلسفه و سیاست سوال تنها افراد؟، قرارداد اجتماعی، اراده ی عمومی، عدالت، آزادی فردی و قانون و چند نتیجه گیری را مورد مطالعه قرار داده است. فصل نهایی کتاب هم دور نمای فلسفه ی امروز است.

کتاب خودآموز فلسفه

مل تامپسون
مل تامپسون (Mel Thompson) (زاده ۱۹۴۶ در انگلستان) یک فیلسوف، استاد دانشگاه، نویسنده، معلم، منتقد و فعال اجتماعی بریتانیایی است. او که در بریتانیا به دنیا آمد و تحصیل کرد در سال ۱۹۷۹ دکترای فلسفه گرفت و از آن زمان تا کنون به تدریس و تألیف اشتغال داشته است. تامپسون کتاب‌های زیادی در مورد فلسفه و اخلاق نوشته و کتاب‌های او به زبان‌های زیادی ترجمه شده‌اند. در ایران چندین کتاب از تامسون ترجمه شده‌اند که از جمله آنها می‌توان از کتاب فیلسوفان بدکردار نام برد که تامپسون ب...
قسمت هایی از کتاب خودآموز فلسفه (لذت متن)
فلسفه ابدآ یکپارچه نیست و فیلسوفی وجود ندارد که کار او مقبول همگان بوده و مورد پرسش نباشد. فلسفه یک فعالیت است. از قضا فعالیتی است که بیشتر از آنکه به پرسشها پاسخ دهد، موجب طرح پرسشهای دیگر می شود.

فلسفه به انسان کمک می کند که روشن تر و واضح تر فکر کرده و افکارش را دقیق تر بیازماید. به علاوه، بتواند با ابهام کمتری آنها را به دیگران منتقل نماید؛ که نتیجه آن گرفتن تصمیمهای بهتر در عرصه زندگی فردی و اجتماعی است.

معروف است که در جنگ جهانی اول، در خط اول جبهه آلمان و بریتانیا، سربازان دو کشور در روز کریسمس از سنگرهایشان بیرون آمدند و فوتبال بازی کردند و به یکدیگر سیگار تعارف کردند. در واقع آنها برای چند ساعت از اینکه صرفا نماینده ملتهایشان باشند، دست برداشتند و به عنوان انسانهای منفرد عمل کردند. البته بعدا به سنگرهایشان بازگشتند و به کشتن یکدیگر ادامه دادند.

مطالعه یک متن فلسفی قدری با سایر متون و کتابها متفاوت است و حوصله بیشتری می طلبد و گاه برای درک بهتر مطلب لازم است جملات و واژه های کلیدی را چندباره خواند و روی برخی مفاهیم تأمل کرد. از ابوعلی سینا نقل کرده اند که پس از ۴۳ بار خواندن موفق به درک حکمت ارسطو شده است.

در فرهنگ فشرده آکسفورد، فلسفه چنین تعریف شده است: جستجوی شناخت یا حکمت، بخصوص آنچه که به واقعیت نهایی هستی یا کلی ترین اصول و ماهیت اشیاء و اندیشه ها و شناخت و ادراک بشری از پدیده های طبیعی و اخلاق مربوط می شود، که به ترتیب فلسفه طبیعی و فلسفه اخلاق خوانده می شود.