کتاب من

Me
تجربه و هنر زندگی 7
کد کتاب : 7989
مترجم :
شابک : 9786009407248
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 228
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب من اثر مل تامپسون

'من کی هستم؟' در جهانی که تصادف و شانس زندگی را گذرا و غیرقابل پیش بینی می کند ، دین ، روانشناسی و فلسفه همه به روشهای مختلف خود سعی کرده اند به این سوال پاسخ دهند و به انسان معنا و انسجام دهند. این که ما چگونه باید "من" را معنی دار بسازیم - و زندگی او را حس کنیم - سوالی است که در قلب کتاب روشنگر مل تامپسون وجود دارد. اگرچه تامپسون با کاوش در مغز شروع به کار می کند ، اما او نشان می دهد که ذات خود ، برای بحث در مورد مواردی مانند چگونگی ارتباط ذهن با ماده یا اینکه آیا علوم اعصاب می تواند به طور کامل آگاهی را توضیح دهد ، کافی نیست. چنین رویکردی نمی تواند عدالت را نسبت به خودی که ما تجربه می کنیم و خودهایی که با آنها در اطراف خود مواجه هستیم ، برقرار کند. ما باید با پرسش های وجودی و شخصی تری درگیر شویم: چگونه زندگی خود را درک کنم؟ و آیا من در قبال شخصی که به آن تبدیل شده ام مسئول هستم؟ تامپسون فاصله بین آنچه هستیم و آنچه دیگران از ما تصور می کنند را بررسی می کند تا بفهمد آیا ما موجوداتی کاملا شناخته شده هستیم یا خیر. او این معضل اصلی را بررسی می کند که چگونه می توان ایده مستقیمی از "من" برای شکل دادن و هدایت زندگی خود داشت وقتی که در دنیایی با تغییراتی مداوم زندگی می کنیم که هر لحظه اتفاقات آن ایده ثبات را از ما می گیرند. تامپسون می پرسد شاید بهتر باشد که نیاز به "من" را کنار بگذاریم ، اما آیا زندگی بدون خویشتن ممکن یا مطلوب است؟ با استفاده از نوشته های ادبیات ، فلسفه ، دین و علم و همچنین تأملات شخصی و حکایات ، تامپسون یک اثر جذاب و تأمل برانگیز نوشته است که مفهوم "من" را از دانشمندان علوم اعصاب بازپس می گیرد و آن را در قلب یافتن مکانی در جهان قرار می دهد.

کتاب من

مل تامپسون
مل تامپسون (Mel Thompson) (زاده ۱۹۴۶ در انگلستان) یک فیلسوف، استاد دانشگاه، نویسنده، معلم، منتقد و فعال اجتماعی بریتانیایی است. او که در بریتانیا به دنیا آمد و تحصیل کرد در سال ۱۹۷۹ دکترای فلسفه گرفت و از آن زمان تا کنون به تدریس و تألیف اشتغال داشته است. تامپسون کتاب‌های زیادی در مورد فلسفه و اخلاق نوشته و کتاب‌های او به زبان‌های زیادی ترجمه شده‌اند. در ایران چندین کتاب از تامسون ترجمه شده‌اند که از جمله آنها می‌توان از کتاب فیلسوفان بدکردار نام برد که تامپسون ب...
قسمت هایی از کتاب من (لذت متن)
گفتگوهایی که دور میز جریان دارد کم کم به نظرم دور و مبهم می آید. هر از گاهی سعی می کنم به حرف هایی که می زنند گوش کنم اما توجهم خیلی طول نمی کشد. احساس خستگی می کنم و حوصله ام سر رفته است. چشمهایم باز است، گوش هایم هنوز حرفها را می شنود اما دارم به کارهایی که فردا می خواهم انجام بدهم فکر می کنم. امکان های مختلف را بررسی می کنم و بی صدا با خودم حرف می زنم. این تک گویی انگار در سرم می گذرد. تجربه لحظه حال را کاملا از دست نداده ام (واقعا خوابم نبرده اما ذهنم صحنه های دیگری را روی صحنه جمع مهمانان دور میز انداخته است.

پی گرفتن اهدافی برای آینده و گزینش راه هایی برای تحقق آنها، هم نشانه و هم معیار ذهنیت مند بودن یک پدیده است. همه ما این را به عنوان آزمونی برای تمایز عملی از سر آگاهی از عملی مکانیکی به کار می بریم. سنگ و چوب را دارای ذهنیت نمی دانیم زیرا اینها هرگز برای رسیدن به چیزی حرکت نمی کنند بلکه حرکتشان تنها در صورت پرتاب شدن و به شکلی بی هدف و بدون هیچ نشانه ای از انتخابگری است. پس ما بی تردید آنها را اشیایی بی جان می خوانیم.