کتاب تاریخچه خوشبختی

A Brief History of Happiness
تجربه و هنر زندگی 21
کد کتاب : 13398
مترجم :
شابک : 9786007289198
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 312
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 14
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخچه خوشبختی اثر نیکلاس وایت

در این تاریخچه مختصر ، نیکلاس وایت فیلسوف ، 2500 سال تفکر فلسفی درباره خوشبختی را مرور می کند.

نیکلاس وایت به سوالات اصلی و بنیادی که در زیر آورده ایم می پردازد:
خوشبختی چیست؟ آیا خوشبختی باید چنین نقشی غالب در زندگی ما داشته باشد؟ چگونه می توانیم با تعارضات بین چیزهای مختلفی که ما را خوشحال می کند کنار بیاییم؟

روشهایی را که متفکران بزرگ از دوران باستان تا امروز برای خوشبختی ارائه کرده اند ، در این کتاب "تاریخچه خوشبختی" مرور می شوند:
از مفهوم هماهنگی روح توسط افلاطون ، تا قهرمانی نیچه در کشمکش بر سر هماهنگی.
نویسنده در این کتاب سوالات مربوط به خوشبختی را به اخلاق و فلسفه عملی پیوند می دهد.
وایت با هدف دستیابی به قدردانی از ماهیت خوشبختی ، خوانندگان خود را به سفر می برد. وایت یک اثر منحصر به فرد و متفکرانه تولید کرده است که با درک ما از خوشبختی همراه است.

"نیکلاس وایت روایتی سریع ، آموزنده و خواندنی از تلاشهای مختلف در طول سنت فلسفی غرب برای بیان معنای اصطلاح دست نیافتنی" خوشبختی "ارائه می دهد."

کتاب تاریخچه خوشبختی

قسمت هایی از کتاب تاریخچه خوشبختی (لذت متن)
وقتی از خودمان می پرسیم در شرایط عادی درباره وضع و حال و روزمان چه نظری داریم، آنچه به نظرمان می آید کثیری از چیزهاست. این چیزهای کثیر ذیل عناوین و سرفصل های مختلفی برما نمایان می شوند. هر کسی می کوشد» دست به کارهای مختلفی بزند و به اهداف و چیزهای مختلفی دست یابد. هر کسی خواستار» این چیز یا آن چیزیا چیزی دیگر است. هر کسی پیش خودش فلان چیز و بهمان چیز و فلان وضع و بهمان وضع را «ارزشمند» می شمارد.

ما در اغلب موارد با تضادها به شکل موضعی و کوتاه مدت رویارو می شویم و تصمیمی می گیریم. کارهای بسیاری داریم که باید انجام دهیم و مثلا امروز بهترین زمان برای انجام هر کدام از آنهاست، اما همین عصر نمی توان همه این کارها را با هم انجام داد. پس باید تصمیمی بگیریم، دست به گزینشی بزنیم که از کدام کار آغاز کنیم و کدام کارها را به تأخیر بیندازیم، و کدام کارها را مثلا به هفته های بعد موکول کنیم. معمولا برنامه ریزی ما همین شکل را به خودش می گیرد.