کتاب درآمدی بر فلسفه قانون

Rechtsphilosophie: Eine Einführung
کد کتاب : 27975
مترجم : محمد حسین خویشتن دار
شابک : 978-6226189163
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 135
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت

معرفی کتاب درآمدی بر فلسفه قانون اثر دیتمار فن در فردتن

کتاب «درآمدی بر فلسفه‌ی قانون» نوشته‌ی دیتمار فن در فردتن، مقدمه‌ای کوتاه و در عین حال جامع بر فلسفه‌ی حقوق است که به بررسی پرسش‌های اساسی در مورد اینکه «قانون چیست؟» و «چه چیزی آن را عادلانه می‌کند؟» می‌پردازد. این کتاب به دو بخش اصلی تقسیم شده است که بخش اول مربوط به نظریه‌ی حقوقی و بخش دوم مربوط به اخلاق حقوقی است که در صدد است تا ساختار روشنی را برای خوانندگان در جهت درک موضوعات پیچیده ایجاد کند.
در بخش اول کتاب، فن در فردتن به این سوال می‌پردازد که «قانون چیست؟». وی با تمایزگذاری میان قانون و سایر نظم‌های اجتماعی مانند اخلاق، سیاست، قراردادها و مذهب، شروع به توضیح می‌کند. وی تأکید می‌کند که قانون نوعی کنش انسانی است که ابزارهای خاص خود را می‌طلبد و هدف اولیه‌ی آن، میانجی‌گری بین منافع متضاد افراد می‌باشد. بخش دوم کتاب، اخلاق حقوقی، به بررسی مباحث حول مفهوم عدالت در قانون می‌پردازد. فن در فردتن، انواع مختلفی از عدالت از جمله عدالت مبادله‌ای، عدالت مشارکتی، عدالت توزیعی و عدالت اصلاحی را به نحوی روان توضیح می‌دهد. او سپس اخلاق حقوقی را به عنوان بخشی از اخلاق عمومی مورد بحث قرار داده و تئوری‌های حاکم بر آن را به تفصیل شرح داده و باز می‌کند. همچنین وی در توضیح خود از مثال‌هایی برای روشن شدن مفهوم عدالت، مجازات دولتی و عدالت بین المللی استفاده کرده است.
مخاطبان هدف فن در فردتن در کتاب «درآمدی بر فلسفه‌ی قانون» نه‌تنها فیلسوفان و حقوق‌دانان، بلکه هر کسی است که علاقه‌مند به درک حقوق به عنوان یک نظم اجتماعی است که به طور قابل‌توجهی زندگی ما را شکل و تغییر می‌دهد. به عبارت دیگر، رویکرد او در نوشتار این کتاب، ارائه‌ی مقدمه‌ای روان و قابل فهم بر موضوعات اساسی فلسفه‌ی حقوق است که آن را برای مخاطبان وسیع‌تر و عام‌تر در دسترس قرار می‌دهد. در نتیجه، کتاب «درآمدی بر فلسفه‌ی قانون» منبعی ارزشمند است، هم برای کسانی که تازه وارد رشته‌ی حقوق شده‎اند و هم افرادی که علاقه‌مند به چنین مباحثی هستند.

کتاب درآمدی بر فلسفه قانون

دیتمار فن در فردتن
ديتمار فن در فردتن زاده ی 21 ژانویه 1964 در مونیخ ، استاد حقوق و فلسفه اجتماعی است.