کتاب داستان و داستان نویس

Story and Storyteller
همراه با بیست و یک داستان کوتاه
کد کتاب : 28257
شابک : 978-9644485535
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب داستان و داستان نویس اثر جمال میرصادقی

"داستان و داستان نویس" اثری است به قلم "جمال میرصادقی" که "همراه با بیست و یک داستان کوتاه"، اثری ارزشمند برای علاقه‌مندان به داستان نویسی به حساب می‌آید. این کتاب سیصد و بیست صفحه‌ای که به همت انتشارات نیلوفر به عرصه‌ی چاپ رسیده، در ادامه‌ی کتاب دیگری از "جمال میرصادقی" تحت عنوان "عرق‌ریزان روح" منتشر شده است.
هر یک از دو اثر به تنهایی مواردی را برای افراد علاقه‌مند به داستان‌نویسی آشکار می‌کنند که می‌تواند یک سکوی پرتاب قوی در نوشتن به صورت حرفه‌ای باشد و با وجود اینکه خوانش هر یک از دو اثر به صورت جداگانه می‌تواند اطلاعات زیادی را به مخاطب اضافه کند، اما خواندن هر دو جلد این کتاب‌ها به قلم "جمال میرصادقی" که خود نویسنده و همچنین مدرس نویسندگی است، به شدت توصیه می شود.
او در کتاب "عرق‌ریزان روح" راهنمایی‌های مفیدی برای نویسندگان تازه کار ارائه می دهد و در ادامه‌ی انتقال تجربیاتش به علاقه‌مندان به قلم، دیگر مطالبی را که طی سال‌های متمادی در دوران نویسندگی‌اش کسب کرده، در کتاب "داستان و داستان نویس" گنجانده است. "میرصادقی" در این اثر افکار خود را در مورد داستان و آنچه او را به نویسنده تبدیل کرده است، ارائه می دهد و از نکات ریز و درشتی می‌گوید که تنها از طریق قدم برداشتن در این مسیر به دست می‌آید و او حالا این همه را در کتاب پیش رو در اختیار مخاطب قرار داده است. "داستان و داستان نویس" دارای بیست و یک مقاله و بیست و یک نمونه داستان کوتاه است. خواندن آن می تواند به نویسندگان مشتاق حس واضحی از ساختار داستان و قصه گویی ارائه دهد و به آنها اجازه می دهد لذت واقعی نوشتن را بیابند.

کتاب داستان و داستان نویس

جمال میرصادقی
جمال میرصادقی (زاده ۱۹ اردیبهشت ۱۳۱۲) نویسنده ایرانی است. او دانش‌آموختهٔ دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران است و تا کنون حدود ۴۳ جلد کتاب، رمان، داستان بلند و نقد ادبی و مجموعه مقالات، از او منتشر شده‌است.مال میرصادقی در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۱۲ خورشیدی در تهران به دنیا آمد. فارغ‌التحصیل دانشکده ادبیات و علوم انسانی از دانشگاه تهران در رشته ادبیات فارسی است. جمال میرصادقی مشاغل گوناگونی داشته‌است. کارگری، معلمی، کتابدار دانشسرای تربیت معلم، کارشناس آزمون سازی در سازمان ا...
قسمت هایی از کتاب داستان و داستان نویس (لذت متن)
حالا که به گذشته بر می گردم می بینم انتقاد گر چه سراپا نامربوط و مغرضانه باشد به مراتب ساده تر از ستایش و تمجید بی محتواست آنچه که امروز بسیار در روزنامه ها و مجله های وطنی می بینیم دوستان و همکاران به اصطلاح همدیگر رو دارند و بر آثار هم تقریظ های بلند بالایی می نویسند. این نقدهای ستایش آمیز از آثار یکدیگرنه تنها کمکی به پیشرفت داستان نویسی ما نمی کند بلکه نویسنده را از تکاپو و جست و جوی بیشتر برای تعالی دادن نوشته های خود باز می دارد و در عین حال بی اعتمادی خواننده ها را نیز نسبت به هر ارزشیابی درست و صادقانه بر می انگیزد. ای کاش روزگاری پیش بیاید که نه از تقریظ های افراطی و نه از نوشته های غرض آلود خبری باشد و ارزشیابی آثار جایگاه راستین و حیثیت و هویت واقعی خود را پیدا کند. کتاب داستان و داستان نویس می تواند جلد دومی برای کتاب عرق ریزان روح به حساب آید و فرایند کند و کاوها و تجربیات من از نویسندگی و داستان نویسی است امیدوارم از این کتاب بتواند در کار نوشتن نویسنده های جوان موثر واقع شود و گره ای از کارشان باز کند.