کتاب راهنمای داستان نویسی

Story Writing Guide
کد کتاب : 40340
شابک : 978-9647322838
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 616
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب راهنمای داستان نویسی اثر جمال میرصادقی

"راهنمای داستان نویسی" اثری است به قلم استاد "جمال میرصادقی" که در آن به علاقمندان به نویسندگی کمک می‌کند مسیر صحیح‌تری را برای نوشتن برگزینند. وقتی طرحی به ذهن یک نفر خطور می‌کند، اولین جرقه‌های نوشتن در ذهن او زده می‌شود. نوشتن امری مبتنی بر تفکر است زیرا شامل انتخاب و چینش کلمات است و کلمات تنها وسیله‌ای هستند که می توان از طریق آن افکار را بیان کرد. هر رمان با یک روایت موضوعی آغاز می‎شود. در واقع طرح اولین مرحله از روند نوشتن داستان است. هر کسی برای نوشتن یک کتاب استراتژی دارد، اما برای آفرینش یک داستان، باید جنبه‌های اساسی آن را درک کرد. بدون این اطلاعات، طرح فقط یک ماده خام است و حتی اگر روی کاغذ نوشته شود، بی‌ارزش است. در نتیجه هیچ داستانی با ارائه ایده به وجود نمی‎آید. طرح مانند دانه‌ای است که کاشته می‎شود و داستان از آن جوانه می‌زند. بدون آن، هیچ مدرکی از داستان وجود ندارد.
استفاده نویسنده از اجزای داستان با توجه به ذوق و درک خود و همچنین توانایی در ارائه آن است که به این طرح هویت می‌بخشد و آن را از سایر طرح‌ها جدا می‌کند. "راهنمای داستان نویسی" نوشته‌ی "جمال میرصادقی"، اثری است که بر ساختار، معنا و همچنین ژانرهای متعدد رمان تمرکز دارد.
وقتی استراتژی نوشتن در ذهن دارید، باید با قطعات داستان آشنا باشید و هدف آنها را در طرح درک کنید. بسیاری از افراد تمایل به نویسنده شدن دارند و در فانتزی نویسندگی می‎افتند و انعکاس موفقیت‌آمیز کار، آنها را به وجد می‌آورد، اما با موضوع بسیار سطحی برخورد می‌کنند و در نتیجه در کارهای بعدی شکست می‌خورند. کتاب "راهنمای داستان نویسی" از "جمال میرصادقی"، با این هدف تالیف شده که نویسندگان تازه‌کار را در شروع یاری بخشد و در تداوم این مسیر همراهی کند.

کتاب راهنمای داستان نویسی

جمال میرصادقی
جمال میرصادقی (زاده ۱۹ اردیبهشت ۱۳۱۲) نویسنده ایرانی است. او دانش‌آموختهٔ دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران است و تا کنون حدود ۴۳ جلد کتاب، رمان، داستان بلند و نقد ادبی و مجموعه مقالات، از او منتشر شده‌است.مال میرصادقی در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۱۲ خورشیدی در تهران به دنیا آمد. فارغ‌التحصیل دانشکده ادبیات و علوم انسانی از دانشگاه تهران در رشته ادبیات فارسی است. جمال میرصادقی مشاغل گوناگونی داشته‌است. کارگری، معلمی، کتابدار دانشسرای تربیت معلم، کارشناس آزمون سازی در سازمان ا...
قسمت هایی از کتاب راهنمای داستان نویسی (لذت متن)
بلندپروازی چیز خوبی است و شوق و اشتیاق نوشتن را در نویسنده بیشتر می کند و خیال او را به پرواز درمی آورد، اما به اصطلاح سنگ بزرگ علامت نزدن است. اولین بار نمی توان راه درازی را یک شبه پیمود. طرحی را برای نوشتن انتخاب کنید که از پس آن برآیید، نه طرحی که برای نویسنده کارکشته یی نیز نوشتن آن دشوار است. لئو تولستوی شاهکار خود رمان «جنگ و صلح» را وقتی نوشت که پیش از آن، چند مجموعه داستان کوتاه و رمان انتشار داده بود. گابریل گارسیا مارکز «صد سال تنهایی» را در بلوغ ذهنی و مهارت نویسندگی خود نوشت. احمد محمود پیش از نوشتن داستان های کوتاهش، نمی توانست رمان قدرتمند «همسایه ها» را بنویسد.