کتاب خلقت و تکامل مغز و روان

Creation and evolution of the brain and psyche
کد کتاب : 29346
شابک : 978-9647763882
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 976
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب خلقت و تکامل مغز و روان اثر تقی کیمیایی اسدی

"خلقت و تکامل مغز و روان" کاری است از نشر نگاه معاصر به قلم دکتر "تقی کیمیایی اسدی"، که در طب تشخیصی الکتریکی از آمریکا، دارای مدرک فوق تخصص می باشد. "خلقت و تکامل مغز و روان" که نتایج بیش از سه دهه مطالعه و کار شبانه روزی وی در بیمارستان های دانشگاهی پنسیلوانیا و جرج واشنگتن است، چکیده ای از آخرین تئوری های علمی را پیرامون مساله ی "خلقت و تکامل مغز و روان" ارائه می کند. این مطالب از ابتدای آفرینش به شروع حیات می رسند و تا شکل گیری و پیدایش مغز مرور می شوند؛ به این ترتیب ریشه ی شکل گیری مغز و روان از مراحل ابتدایی تا سطوح بالای آن، پی ریزی شده و نحوه ی ایجاد درک از جهان درون و بیرون، پروسه ی شکل گیری حافظه، هیجان، حس، اندیشه و تعقل، درک خوشبختی، زمان، اراده، آگاهی و هشیاری، با جزییات علمی توضیح داده می شود.
هر پدیده ای که در قسمتی از کتاب "خلقت و تکامل مغز و روان" از دکتر "تقی کیمیایی اسدی" معرفی می شود، دریچه ای رو به آگاهی است که نهایتا یک تجسم باورپذیر و قابل درک را از صحنه ی ذهن به دست می دهد. از دیگر مواردی که در این کتاب جذاب و خواندنی به آن پرداخته شده، بحث خواب و رویا از دیدگاه زیست شناسی است و به این ترتیب طرز ایجاد آن ها را با استنادات علمی تشریح می کند. در این اثر، مغز که نویسنده آن را یک ماشین الکتروشیمیایی می نامد، برگرفته از ژنتیک هر فرد می باشد و در عین حال جسم را در اجرای این دستورات ژنتیکی و دیگر برنامه هایی که بر اساس آن طراحی شده، به خدمت می گیرد.

کتاب خلقت و تکامل مغز و روان

تقی کیمیایی اسدی
دکتر تقی کیمیایی اسدی متولد سال 1326، فوق تخصص طب تشخیصی الکتریکی از آمریکا است.کتاب خلقت و تکامل مغز و رواننتیجه ۳۵ سال تجربه و مطالعه شبانه روزی ایشان در بیمارستان های مربوط به دانشگاه پنسیلوانیا و دانشگاه جورج واشنگتن است. در این کتاب به طور خلاصه آخرین نظرات علمی از ابتدای خلقت تا شروع حیات و سپس از این مرحله تا پیدایش مغز را به شکل گذرا مرور میشود تا ریشه های این اعمال از سطوح پایین به بالا پی ریزی شوند.