کتاب اخلاق و مغز مشاور

Braintrust
کد کتاب : 64345
مترجم :
شابک : 978-6227124354
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 312
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اخلاق و مغز مشاور اثر پاتریشیا چرچلند

اخلاق چیست؟ از کجا آمده است؟ و چرا اکثر ما بیشتر اوقات به دعوت آن توجه می کنیم؟ در این کتاب، پاتریشیا چرچلند، پیشگام فلسفه اعصاب، استدلال می‌کند که اخلاق از زیست‌شناسی مغز سرچشمه می‌گیرد. او «سکوی عصبی زیست‌شناختی پیوند» را توصیف می‌کند که با فشارهای تکاملی و ارزش‌های فرهنگی اصلاح شده، به سبک‌های انسانی رفتار اخلاقی منجر شده است. نتیجه شجره نامه ای تحریک آمیز از اخلاق است که از ما می خواهد اولویتی را که به دین، احکام مطلق و عقل محض در محاسبه مبانی اخلاق داده شده، دوباره ارزیابی کنیم.
چرچلند استدلال می‌کند که ارزش‌های اخلاقی ریشه در رفتار مشترک همه پستانداران دارد - مراقبت از فرزندان. ساختار تکامل یافته، فرآیندها و شیمی مغز انسان را متمایل می کند که نه تنها برای حفظ خود، بلکه برای رفاه هم پیمانان - اول فرزندان، سپس جفت، خویشاوندان و غیره، در مراقبت های گسترده تر و گسترده تر تلاش کند. "جدایی و طرد شدن موجب درد و همراهی با عزیزان موجب لذت است. مغزها در پاسخ به احساس درد و لذت اجتماعی، مدار خود را با آداب و رسوم محلی تنظیم می کنند. به این ترتیب، مراقبت تقسیم می شود، وجدان شکل می گیرد، و شهود اخلاقی القا می شود. بخش کلیدی داستان، اکسی توسین است، یک مولکول باستانی بدن و مغز که با کاهش واکنش استرس، به انسان اجازه می‌دهد تا اعتماد خود را به یکدیگر که برای توسعه روابط نزدیک، نهادهای اجتماعی و اخلاق ضروری است، ایجاد کند."
یک گزارش جدید بزرگ از آنچه واقعا ما را اخلاقی می‌کند، کتاب اخلاق و مغز مشاور ما را به چالش می‌کشد تا در منشأ برخی از ارزشمندترین ارزش‌هایمان تجدید نظر کنیم.

کتاب اخلاق و مغز مشاور

پاتریشیا چرچلند
پاتریشا اسمیت چرچلند (Patricia Churchland) (زاده ۱۶ ژوئیه ۱۹۴۳) یک فیلسوف کانادایی-آمریکایی است که برای فعالیت‌هایش در نوروفلسفه و فلسفه ذهن شناخته شده‌است. او استاد فلسفه امریتا دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو است، که از سال ۱۹۸۴ در آن تدریس کرده‌است. او در دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه پیتسبورگ و دانشگاه آکسفورد تحصیل کرده، و در دانشگاه منیتوبا از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۸۴ به تدریس فلسفه پرداخته‌است. او همسر فیلسوف، پاول چرچلند است.
نکوداشت های کتاب اخلاق و مغز مشاور
Churchland provides an important service in Braintrust by applying recent scientific research to moral concerns.
چرچلند با به کارگیری تحقیقات علمی اخیر برای نگرانی های اخلاقی، خدمات مهمی را در این کتاب ارائه می دهد.
Richard S. Mathis, Science

Churchland, by insisting that morality is neither an innate instinct nor an abstract system, but rather a tough, practical problem posed by our instincts, is bringing together the best in both neuroscientific and philosophical thinking.
چرچلند، با اصرار بر اینکه اخلاق نه یک غریزه فطری و نه یک سیستم انتزاعی است، بلکه یک مشکل سخت و عملی است که توسط غرایز ما ایجاد شده است، بهترین ها را در تفکر عصب شناسی و فلسفی گرد هم می آورد.
Josh Rothman

قسمت هایی از کتاب اخلاق و مغز مشاور (لذت متن)
هیوم می دانست که باید توجیه دقیق و معقولی از ارتباط پیچیده بین تصمیمات اخلاقی از یک سو و تعامل پویای فرآیندهای ذهنی- یعنی انگیزه ها، افکار، هیجانات، خاطرات و برنامه ها از سوی دیگر، داشته باشد و این کار را انجام داد. او به تشریح اهمیت درد و لذت در یادگیری کردارهای اجتماعی و شکل گرفتن احساسات، سنت ها و آداب و رسوم ما به منظور ارائه چارچوبی برای ثبات و سعادت و نیز اهمیت درد و لذت در تأمل و بینش برای بازنگری سنت ها و آداب و رسوم موجود پرداخت. او دریافت که احساسات و انگیزه ها و نیز اصول اخلاقی، ممکن است اغلب در تعارض با یکدیگر باشند و اینکه تنوع فردی در خلق و خوی اجتماعی وجود دارد.