کتاب مغز شما یک ماشین زمان است

Your Brain is a Time Machine
رابطه ی میان علوم اعصاب با فیزیک زمان
کد کتاب : 56570
مترجم :
شابک : 978-6001174216
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

مغز یک ماشین زمان است
Your Brain Is a Time Machine
دانش مغز و اعصاب و فیزیک زمان
کد کتاب : 89570
مترجم : سعید عطارد
شابک : 978-9644161360
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 326
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب مغز شما یک ماشین زمان است اثر دین بوئونومانو

کتاب " مغز شما یک ماشین زمان است " یک عصب شناس برجسته، کاوشی پیشگامانه در مورد چگونگی کارکرد زمان در مغز را آغاز می کند.
در کتاب « کتاب مغز شما یک ماشین زمان است »، محقق مغز و نویسنده پرفروش، دین بوئونومانو، از زیست‌شناسی، فیزیک و فلسفه تکاملی استفاده می‌کند تا نظریه تأثیرگذار خود را درباره نحوه بیان و درک زمان ارائه دهد. او استدلال می کند که مغز انسان یک سیستم پیچیده است که نه تنها زمان را می گوید، بلکه آن را ایجاد می کند. این حس ما از جریان زمانی را می سازد و "سفر ذهنی در زمان" را امکان پذیر می کند - شبیه سازی رویدادهای آینده و گذشته. این کارکردها نه تنها برای زندگی روزمره ما، بلکه برای تکامل نژاد بشر ضروری است: بدون توانایی پیش بینی آینده، بشر هرگز ابزاری نمی ساخت یا کشاورزی را اختراع نمی کرد. مغز به گونه‌ای طراحی شده است که با پیش‌بینی اینکه چه اتفاقی و چه زمانی رخ می‌دهد، دنیای دائما در حال تغییر ما را هدایت کند.
"دین بونو مانو" علوم اعصاب را با یک رویکرد گسترده و چند رشته ای ترکیب می کند. او با سبکی جذاب، مفاهیمی مانند آگاهی، فضازمان و نسبیت را روشن می کند و در عین حال به پرسش های عمیقی می پردازد که مدت هاست دانشمندان و فیلسوفان را به خود مشغول کرده است. ساعت چنده؟ آیا احساس ما از گذشت زمان یک توهم است؟ آیا اراده آزاد وجود دارد یا آینده از پیش تعیین شده است؟ بوئونومانو در پی یافتن پاسخ‌ها، همان‌قدر که در مورد پیچیدگی‌های خود زمان می‌گوید، در مورد معماری جذاب مغز انسان نیز فاش می‌کند. این کار علمی عامه پسند به یک درک شگفت انگیز منجر می شود: مغز شما در هسته خود یک ماشین زمان است.

کتاب مغز شما یک ماشین زمان است

دین بوئونومانو
دین وینسنت بوئونومانو (متولد 1965) عصب شناس و نویسنده آمریکایی است. او استاد دانشگاه UCLA است که تحقیقاتش بر محاسبات عصبی و نحوه تشخیص زمان توسط مغز متمرکز است. بوئونومانو به عنوان یکی از «نخستین عصب شناسانی که شروع به پرسیدن چگونگی رمزگذاری زمان توسط مغز انسان کرد» توصیف شده است و در مجلات علمی مختلف منتشر شده است.او نویسنده دو کتاب با نام‌های Brain Bugs: How the Brain's Flaws Shape Our Lives و Brain Your a Time is a Time: The Neuroscience and Physics of Time است. اولین کتاب...
دسته بندی های کتاب مغز شما یک ماشین زمان است