کتاب فلیک

The Flick
کد کتاب : 29679
مترجم :
شابک : 978-6009707874
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 78
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

برنده جایزه پولیتزر نمایشنامه سال 2014

معرفی کتاب فلیک اثر آنی بیکر

«فلیک»نمایشنامه ای از آنی بیکر است که در سال 2014 جایزه پولیتزر و در سال 2013 جایزه اوبی را برای نمایشنامه دریافت کرد.
«فلیک» در تاریخ 12 مارس 2013 پس از پیش نمایش در 15 فوریه 2013 در آف برادوی در شروع به کار کرد. سام گلد بازیگرانی را با حضور الکس هانا (اسکایلار/مرد رویایی)، لوئیزا کراوس (رز)، متیو ماهر (سم) کارگردانی کرد. صحنه و لباس توسط دیوید زین انجام شده است. نورپردازی توسط جین کاکس طراحی شده است.

این نمایش در تئاتر خیابان آف برادوی بارو در 18 مه 2015 با بازیگران اصلی و خلاقان افتتاح شد.
علیرغم تردیدهایی که در مورد طول نمایشنامه وجود دارد، گفته می شود که شخصیت ها غنی و دیالوگ های ظریف و سرگرم کننده هستند. فقدان اصول تئاتر سنتی از نظر برخی به عنوان نقطه قوت و از نظر برخی ضعف تلقی می شود.
چارلز ایشروود، در نقدی برای نیویورک تایمز، بیکر را یکی از تأثیرگذارترین نمایشنامه نویسان صحنه آف برادوی نسل خود توصیف کرد و خاطرنشان کرد که او "با لطافت و بینش دقیق می نویسد.

رابرت سایمونسون در مقاله‌ای در Playbill اشاره کرد که علیرغم بی‌اکشن طولانی و ایستا آزاردهنده‌اش برای برخی از بینندگان، این نمایش یک تجربه تئاتری باشکوه برای تماشاگران جدی تئاتر بود که آنها را با «دقیقات وجودی» که توسط سه اجراکننده ارائه شده بود که به مضامین جان بخشیدند، شگفت‌زده کرد. منتقدان نیویورک تایمز، فلیک را در سال 2018 به عنوان سومین نمایشنامه برتر آمریکایی در 25 سال گذشته معرفی کردند. سال بعد، نویسندگان گاردین آن را در فهرست بهترین آثار تئاتری از سال 2000 در رتبه چهارم قرار دادند.

کتاب فلیک

آنی بیکر
آنی بیکر نمایش نامه نویس آمریکایی که برای نمایشنامه تلنگر جایزه پولیتزر نمایشنامه نویسی سال ۲۰۱۴ را از آن خود کرد