کتاب تاوان زیستن

Cost of Living
کد کتاب : 21030
مترجم :
شابک : 978-6003675506
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 142
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 21 اردیبهشت

برنده جایزه پولیتزر سال 2018

برنده جایزه Lucille Lortel Awards

معرفی کتاب تاوان زیستن اثر مارتینا مایوک

تاوان زیستن، نمایشنامه ی برنده جایزه پولیتزر در سال 2018 برای درام ، به طرز ماهرانه ای درک و تلقی عادی از افراد معلول را به چالش می کشد و در اعماق شیوه هایی کلاس ، نژاد ، ملیت و ثروت می تواند شکاف هایی بین افراد ایجاد کند -حتی اگر آنها اشتیاق زیادی به ارتباط با هم داشته باشند- کاوش می کند. یک راننده کامیون بیکار و همسر سابقش ، آنی ، پس از یک تصادف وحشتناک که باعث شد آنی فلج شود به شکل غیر منتظره ای دوباره به هم می پیوندند. جان ، دانشجوی دکترای فوق العاده کخ فلج مغزی دارد ، جس ، دانشجوی تازه فارغ التحصیل شده را که در ناامیدی سقوط کرده است ، به عنوان کمک جدید خود استخدام می کند.
این نمایشنامه دو رابطه بین افراد معلول و توانمند را بررسی می کند: یکی بین دانش آموخته ی فارغ التحصیل که به فلج مغزی مبتلاست و مراقب او و دیگری بین یک زن فلج و همسر سابق او . همانطور که زندگی این چهار نفر با هم برخورد می کند ، نمایشنامه ی مایوک به شکافی که بین بی نیازی و نیاز وجود دارد رسوخ می کند و فضایی را کشف می کند که در آن بدن ها – توانا و ناتوان - یکدیگر را ملاقات می کنند.

کتاب تاوان زیستن

مارتینا مایوک
مارتینا مایوک یک نمایشنامه‌نویس لهستانی-آمریکایی است که برای نمایشنامه "هزینه زندگی" برندهجایزه پولیتزر 2018 برای درام شد.مایوک در شهر بیتوم لهستان متولد شد. او 5 ساله بود که به همراه مادر مجرد خود به ایالات متحده رفت.به عنوان یک کودک، به دلیل انفجار چرنوبیل، مشکلات دندان را تجربه کرد: "وقتی دو ساله بودم که در لهستان زندگی می کردم، دندان های من احتمالاً به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه چرنوبیل تجزیه شدند."وی به ایالات متحده مهاجرت كرد و در كرنی، نیوجرسی بزرگ شد و در سال 2003 از دبیرستان ك...
نکوداشت های کتاب تاوان زیستن
By toppling old prejudices, Majok forces us to revisit our easy assumptions about people who really don't want to be called "differently abled" and caregivers who could use a little love themselves
مایوک با سرنگون کردن تعصبات قدیمی، ما را مجبور می کند قضاوت آسانمان درباره ی افرادی که نمی خواهند افرادی با توانایی دیگر خطاب شوند را بازبینی کنیم. ونیز مراقبینی که می توانند کمی محبت به خرج بدهند.
Variety

The characters, dialogue and situations resonate with emotional truth about loneliness, financial desperation and the vulnerability of disabled people forced to rely on others to assist them with basic human needs.
شخصیت ها، دیالوگ و موقعیت با حقیقت عاطفی درباره ی تنهایی، ناامیدی مالی و آسیب پذیری افراد ناتوان تشدید می شود. افرادی که مجبورند برای ساده ترین نیاز های انسانی شان محتاج کمک دیگران باشند.
Hollywood Reporter

Cost of Living is perfection. It reawakens my belief in the poetry of theater and highlights its purpose as the critical eye on our human existence... Ms. Majok brilliantly infuses her characters and dialogue with biting humor.
تاوان زیستن فوق العاده است. این کتاب اعتقاد من به تئاتر شاعرانه را بیدار می کند و هدف آن را به عنوان چشمی منتقد ، گشوده بروی هستی ما انسان ها ، برجسته می کند.خانم مایوک به شخصیت ها و دیالوگ ها طنزی گزنده می افزاید.
New York Theatre Guide

قسمت هایی از کتاب تاوان زیستن (لذت متن)