کتاب بازرس

Sleuth
کد کتاب : 29687
مترجم :
شابک : 978-9646900578
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 94
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 1970
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه Tony سال 1971

معرفی کتاب بازرس اثر آنتونی شفر

«بازرس» نمایشنامه ای است که در سال ۱۹۷۰ توسط آنتونی شفر نوشته شده است. این اثر جایزه تونی را برای بهترین نمایش دریافت کرد و آنتونی کویل و کیت باکستر جایزه درام دسک را برای اجرای برجسته دریافت کردند. این نمایشنامه در سال های 1972، 2007 و 2014 برای فیلم های بلند اقتباس شده است. کتاب «بازرس» یک مطالعه دراماتیک در مورد درگیری جنسی و حسادت بین یک مرد مسن و یک مرد جوان است. و همچنین یک پرتره روانشناختی ظریف از یک مرد میانسال ناکافی و دارای وسواس جنسی.
این نمایشنامه در خانه عمارت ویلتشایر اندرو ویک، یک نویسنده معمایی بسیار موفق می گذرد. خانه ویک نشان دهنده وسواس او نسبت به اختراعات و فریب های داستانی و شیفتگی او به بازی است. او معشوقه همسرش مایلو تیندل را به خانه می کشاند و او را متقاعد می کند تا جواهرات او را سرقت کند، پیشنهادی که زنجیره ای از وقایع را به راه می اندازد که تماشاگران را در تلاش برای رمزگشایی از جایی که تخیل ویک به پایان می رسد و واقعیت آغاز می شود، رها می کند. شفر در جایی گفته است که این نمایشنامه را از یکی از دوستانش، آهنگساز استفان ساندهیم، الهام گرفته شده است.

کتاب بازرس

آنتونی شفر
آنتونی جاشوا شِیفر (۱۵ مارس ۱۹۲۶ – ۶ نوامبر ۲۰۰۱) نمایشنامه‌نویس فیلمنامه‌نویس، رمان‌نویس، وکیل مدافع و مدیر تبلیغاتی انگلیسی بود.شفر در خانواده ای یهودی در لیورپول، فرزند رکا (نائل فردمن) و جک شافر به دنیا آمد که به همراه خانواده همسرش یک نماینده املاک بود. او برادر دوقلوی یکسان نویسنده و دراماتور پیتر شفر بود و آنها یک برادر دیگر به نام برایان داشتند. وی فارغ التحصیل مدرک حقوق از کالج ترینیتی، کمبریج بود.