کتاب قضیه ی عجیب و غریب اوریگامی یودا

The Strange Case of Origami Yoda
کد کتاب : 30326
مترجم :
شابک : 978-9644086168
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

برنده جایزه تگزاس بلوبانت سال 2012

نامزد جایزه دوروتی کنفیلد فیشر سال 2012

نامزد جایزه گودریدز سال 2010

برنده ی جایزه ی Nene سال 2014

معرفی کتاب قضیه ی عجیب و غریب اوریگامی یودا اثر تام انگلبرگر


به عقل و خرد یودا برای زنده بیرون آمدن از کلاس ششم نیاز است!
با دوایت، کلاس ششمی خارق العاده آشنا شوید. دوایت کار های عجیب و غریب زیادی انجام می دهد، مثلا یک تی شرت را به مدت یک ماه می پوشد یا به مردم می گوید که او را کاپیتان دوایت صدا بزنند. ولی دوایت یک چیز باحال بلد است و آن اوریگامی است. یک روز او یک اوریگامی انگشتی از "یودا" می سازد و از همینجا "قضیه ی عجیب و غریب اوریگامی یودا" آغاز می شود. "اوریگامی یودا" می تواند آینده را پیش بینی کند و بهترین راه حل برای غلبه بر یک مشکل سخت را ارائه دهد. اما توصیه های آن خیلی شبیه حرف هایی است که دوایت می زند و سوال پیش می آید که آیا این چیز عجیب و غریب فقط یک تکه کاغذ با صدای بامزه ی دوایت است یا واقعا از قدرت خارق العاده ای برخوردار است؛ در هر صورت توصیه هایش واقعا کار می کند و خیلی زود کلاس ششمی ها با سوالات مختلف خود صف می کشند تا "اوریگامی یودا" به آن ها پاسخ بدهد.
دوایت یک دوست به نام تامی دارد که شدیدا کنجکاو است بداند چطور "اوریگامی یودا" اینقدر باهوش است در حالی که خود دوایت اینقدر بی توجه و فراموشکار است. آیا "یودا" از توانایی های ماوراءالطبیعه برخوردار است؟ همینجا پرونده ی تحقیقاتی تامی بر "قضیه ی عجیب و غریب اوریگامی یودا" آغاز شده و او جستجوهایش را شروع می کند.
"قضیه ی عجیب و غریب اوریگامی یودا" به قلم "تام انگلبرگر" حاوی دستورالعمل هایی برای ساختن "اوریگامی یودا" مخصوص خودتان نیز می باشد.

کتاب قضیه ی عجیب و غریب اوریگامی یودا

تام انگلبرگر
تام انگلبرگر نویسنده داستان های کودک آمریکایی است که بیشتر با مجموعه اوریگامی یودا شناخته می شود. از مارس 2013 ، بیش از 3.3 میلیون نسخه از کتابهای وی در سراسر جهان فروخته شده است.
نکوداشت های کتاب قضیه ی عجیب و غریب اوریگامی یودا
A skewed amalgam of Wayside Stories and Wimpy Kid that is sure to please fans of both.
ترکیبی از داستان های wayside و wimpy kid که طرفداران هر دو دسته را خشنود خواهد ساخت.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Angleberger’s rendering of such a middle-grade cultural obsession is not only spot-on but also reveals a few resonant surprises hidden in the folds.
ارائه ی انگلبرگر از این علاقمندی های رده سنی میانی، نه تنها دقیق است بلکه طنینی از شگفتی ها نیز در پیچ و تاب داستان آشکار می شود.
Booklist Booklist

قسمت هایی از کتاب قضیه ی عجیب و غریب اوریگامی یودا (لذت متن)
اوریگامی یودا میگه انجام بدم، اما اگر اشتباه کرده باشه خیلی تحقیر آمیزه... پس باید بدونم آیا واقعیه یا نه. جواب های مطمئنی لازم دارم. شواهد علمی می خوام. به همین دلیله که این طرف و اون طرف گشتم و از هر کسی که از اوریگامی یودا کمک گرفته بود خواستم داستانش رو بگه. تمام این داستان ها را در این پرونده جمع کردم. چه کسی میدونه، شاید اگه دانشمندان هم تصمیم بگیرن که اوریگامی یودا بررسی کنند، این پرونده براشون مفید باشه. برای اینکه پرونده علمی باشه به دوستم هاروی اجازه دادم در مورد هر داستان نظر بده. هاروی هیچوقت باور نکرد اوریگامی یودا واقعیه. هنوز هم باور نکرده. او میگه صد در صد مطمئنه که اوریگامی یودا چیزی جز یک "کاغذ مچاله سبز رنگ" نیست پس سعی کرد برای چیزهای عجیبی که اتفاق افتاده "توضیح منطقی" پیدا کنه.