کتاب فلسفه ریاضیات

Philosophy of Mathematics
کد کتاب : 31488
مترجم :
شابک : 978-6004351348
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 291
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فلسفه ریاضیات اثر اویستاین لینبو

یک مقدمه ی پیچیده و اوریجینال در فلسفه ی ریاضیات از یکی از متفکران برجسته ی آن.
ریاضیات یک مدل از دقت و عینیت است ، اما به نظر می رسد متمایز از علوم تجربی است زیرا به نظر می رسد دانش غیرتجربی مربوط به واقعیت غیر فیزیکی اعداد ، مجموعه ها و توابع را ارائه می دهد. چگونه می توان این دو جنبه ریاضیات را با هم سازگار کرد؟ ریاضیات مانند آگاهی است: همه ی ما زندگی خود را طوری می گذرانیم که گویی معنای آن را می دانیم ، اما وقتی از ما خواسته می شود چگونگی شناخت خود را توضیح دهیم ، برای انتخاب کلمات دچار مشکل می شویم. ما فقط می دانیم حقایق ریاضی انتزاعی به نظر می رسند (محصول ذهن ماست) ، اما در عین حال ، به نظر می رسد که درست باشند ، حتی اگر کسی برای فکر کردن در مورد آنها وجود نداشته باشد. این چیزی که ما ریاضیات می نامیم چه نوع چیزی است؟ درست بودن ریاضیات به چه معناست؟ آیا این فقط یک بازی است؟ آیا بدیهیات لازم هستند؟ ، در این صورت ، از کجا آمده اند؟ این وظیفه ی فلسفه است که به پرسش های سخت بپردازد.
این کتاب مختصر و مفید مقدمه ای منظم و در دسترس را در زمینه ای ارائه می دهد که سعی دارد به این سوال پاسخ دهد: فلسفه ی ریاضیات. اویستاین اینبو، یکی از برجسته ترین محققان جهان در این زمینه ، تمام رویکردهای کلاسیک در این زمینه و همچنین موضوعات تخصصی تر از جمله شهود ریاضی ، بی نهایت بالقوه و جستجوی بدیهیات جدید ریاضی را معرفی می کند. کتاب فلسفه ی ریاضیات پیچیده اما واضح و قابل دسترسی ، یک کتاب ضروری برای همه ی دانشجویان و معلمان فلسفه و ریاضیات است.

کتاب فلسفه ریاضیات

اویستاین لینبو
اویستاین لینبو (Øystein Linnebo) (متولد 1971) فیلسوف نروژی است. از سال 2020 وی در حال حاضر در گروه فلسفه دانشگاه اسلو مشغول به کار است، زیرا قبلاً سمت خود را به عنوان استاد فلسفه در کالج بیرکبک، دانشگاه لندن بر عهده داشت. وی یکی از اعضای آکادمی علوم و ادبیات نروژ است.لینبو کارشناسی ارشد خود را در رشته ریاضیات از دانشگاه اسلو در سال 1995 و دکترای خود را در فلسفه در دانشگاه هاروارد در ژوئن 2002 دریافت کرد.
دسته بندی های کتاب فلسفه ریاضیات
نکوداشت های کتاب فلسفه ریاضیات
f you are looking for an entry point into the extensive philosophical literature on the nature of mathematics, look no further
اگر به دنبال یک نقطه ورود به ادبیات گسترده فلسفی در مورد ماهیت ریاضیات هستید ، بیش از این نگردید.
A. C. Paseau

Clear, concise, and well written
واضح، موجز و خوش قلم.
Choice

قسمت هایی از کتاب فلسفه ریاضیات (لذت متن)