کتاب امپراتوری اشکانی

Das Partherreich Und Seine Zeugnisse
(و اسناد و منابع آن)
کد کتاب : 31668
مترجم :

شابک : 978-9643213473
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 856
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب امپراتوری اشکانی اثر یوزف ویزهوفر

آیا پارتیان صرفا قومی بازتاب دهنده رسوم هلنیستی در تاریخ ایران بودند یا نوآورانی بی همتا که با پدیدآوردن هنر و ساختاری شرقی و غربی گام در راهی نو در تاریخ گذاشتند؟پاسخ این پرسش و بسیاری سوالات دیگر را در کتاب امروز خواهید خواند.
دوران فرمانروایی پارتیان برخاسته از دودمان «ارشک» اهمیت بسیاری برای تاریخ خاور نزدیک در عهد باستان دارد. این شاهنشاهی به عنوان هماورد بزرگ خاوری حکومت های هلنیستی و امپراتوری روم، دربرگیرنده قلمروی به شمار می رفت که از آسیای مرکزی تا خلیج فارس و از هند تا فرات گسترده بود.کتاب امروز با سرفصل های «اسناد باستان شناختی درباره امپراتوری اشکانیان»، «اسناد (نوشتاری) از ایران و میان رودان»، «نوشته های یونانی و رومی باخترزمین»، «نوشته های ارمنی و چینی»، «شواهد سکه شناختی اشکانیان و هند و پارتیان» و «مدارکی راجع به بخش های امپراتوری و شهرهای اشکانی» گامی است در شناخت این سوارکاران نامی آن روزگار.
این کتاب برآیند همایش متشکل از پژوهشگران و متخصصان با هدف بازنگری تاریخ و فرهنگ پارت در اوتین-آلمان است که به ایجاد دیدگاه های جدیدی برای تاریخ دوره اشکانی کمک می کند. همچنین به دلیل گردآوری مجموعه آگاهی های مربوط به اشکانیان و بازگویی برداشت های مطرح پژوهشگران درباره تاریخ و فرهنگ این دوره، برخی دیدگاه های متضاد و حتی گاه نامتعارف در کتاب بازتاب دارد.

کتاب امپراتوری اشکانی

یوزف ویزهوفر
یوزف ویزه‌هوفر (Josef Wiesehöfer) پژوهشگر و استاد تاریخ باستان در دانشگاه کیل است. او در زمینهٔ تاریخ ایران قبل از اسلام و تاریخ اشکانیان و شیوهٔ ارتباط روم و یونان با خاور نزدیک باستان شناخته‌شده است و پژوهش‌هایی در این زمینه دارد.