کتاب اخلاق در دنیای واقعی

Ethics in the Real World
کد کتاب : 32436
مترجم :
شابک : 978-6006974439
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 376
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2016
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب اخلاق در دنیای واقعی اثر پیتر سینگر

نویسنده « پیتر سینگر » اغلب به عنوان تأثیرگذارترین فیلسوف جهان توصیف می شود. او همچنین یکی از بحث برانگیزترین ها است. او نویسنده کتاب‌های مهمی مانند آزادی حیوانات و اخلاق عملی است.سینگر اکنون در کتاب « اخلاق در دنیای واقعی » ،نشان می دهد که همچنان در تجزیه وقایع مهم جاری در چند صد کلمه استاد است.

در « اخلاق در دنیای واقعی » « پیتر سینگر » شیوه های بحث برانگیز خود را در مورد مسائلی مانند تغییرات آب و هوا ، فقر شدید ، حیوانات ، سقط جنین ، اتانازی ، انتخاب ژنتیکی انسان ، دوپینگ ورزشی ، فروش کلیه ، اخلاق هنرهای گران قیمت و راههای افزایش شادی را مطرح میکند.

سینگر می پرسد آیا سیگار کشیدن باید ممنوع اعلام شود ، یا رابطه جنسی بین خواهر و برادر بزرگسال باید جرم انگاری شود؟ او با استفاده از استدلال های خود در موارد اخیر ، در برابر این ایده که همه زندگی انسان مقدس است ، تکرار می کند. علاوه بر این ، او برخی از عمیق ترین سوالات فلسفی را به شکلی که به راحتی قابل دسترسی است ، کاوش می کند ، مانند این که آیا واقعا پرداختن به هر چیزی در این زندگی اهمیت دارد ؟

این مجموعه همچنین شامل برخی از بازتاب های شخصی تر است ، مانند افکار سینگر در مورد یکی از فعالیت های مورد علاقه خود ، موج سواری ، و یک پیشنهاد غیر معمول برای شروع مکالمه خانوادگی در یک جشن تعطیلات. این کتاب تحریک آمیز و اصلی با یک حرف جدید نویسنده ، باورهای شما را در مورد بسیاری از سوالات اخلاقی واقعی به چالش می کشد و در نهایت احتمالا تغییر می دهد.

کتاب اخلاق در دنیای واقعی

پیتر سینگر
پیتر سینگر، متولد 6 ژوئیه 1946 در ملبورن، استرالیا، یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین فیلسوفان اخلاقی معاصر است. او عمدتاً به خاطر نظریه‌هایش در زمینه‌های اخلاق حیوانات، حقوق حیوانات و بیواخلاق شناخته می‌شود و به عنوان یکی از بنیانگذاران جنبش حقوق حیوانات به شمار می‌آید. سینگر همچنین به خاطر دیدگاه‌هایش در مورد اخلاق عمل‌گرا شناخته می‌شود.زندگی و تحصیلاتپیتر سینگر در خانواده‌ای یهودی در استرالیا به دنیا آمد. پس از تحصیل در دانشگاه ملبورن، به دانشگاه ...
نکوداشت های کتاب اخلاق در دنیای واقعی
Singer demonstrates how to write pungently and succinctly about moral philosophy.
سینگر نحوه نوشتن دقیق و مختصر در مورد فلسفه اخلاق را نشان می دهد.
Daniel Johnson, Standpoint

This is a lovable book which deserves to be read and discussed.
این یک کتاب دوست داشتنی است که ارزش مطالعه و بحث را دارد.
Tommi Lehtonen

قسمت هایی از کتاب اخلاق در دنیای واقعی (لذت متن)
داوری های اخلاقی می توانند حقیقی یا غیرواقعی باشند؟ یا اخلاق اساسا موضوعی کاملا شخصی است یا شاید به فرهنگ جامعه ای بستگی دارد که فرد در آن زندگی می کند؟ شاید پاسخ این پرسش را یافته باشیم.

در میان فیلسوفان از سال ۱۹۳۰ دیدگاهی که در آن عقاید اخلاقی بیانگر حقایق عینی هستند، منسوخ شده است. در آن زمان منطقیون اثبات گرا اظهار داشتند، ازآنجایی که به نظر می رسد هیچ راهی برای تأیید عینی حقیقت عقاید اخلاقی وجود ندارد، این عقاید نمی توانند چیزی جز بیان احساسات یا گرایش های ما باشند. بنابراین برای مثال زمانی که می گوییم «نباید آن بچه را بزنی» تمام آنچه واقعا انجام می دهیم بیان ناخشنودی مان از کتک زدن کودک توسط شما است یا تشویق شما برای توقف کتک زدن! هیچ حقیقتی وجود ندارد که نشان دهد آیا کتک زدن بچه درست است یا نه.

«در باب آنچه اهمیت دارد» کتابی است با حجمی ترسناک: دو جلد قطور که در مجموع بیش از ۱۴۰۰ صفحه متن استدلالی پرحجم دارد. امّا اصل بحث در ۴۰۰ صفحۀ نخست آمده که برای ذهن خردمند و کنجکاو، چالشی دست یافتنی است، خصوصا با توجه به اینکه پارفیت عضو بهترین سنت فلسفهٔ انگلیسی زبانی است که همواره می کوشد شفاف باشد و اگر بتواند از کلمات ساده تر استفاده کند هرگز کلمات مبهم و مغلق به کار نمی برد. هر جمله مستقیم، و بحث واضح است، پارفیت اغلب از مثال هایی روشن برای بیان منظورش استفاده می کند. بنابراین، کتاب با روشی خردمندانه می کوشد تا نظر همهٔ کسانی را تغییر دهد که نمی خواهند اهمیت منطقی و عینی «آنچه اهمیت دارد» را قبول کنند.

پاسخ پارفیت به این قسمت از بحث او را به ادعایی می رساند که شاید حتی از دفاعش از عینی گرایی اخلاقی نیز برجسته تر باشد. او سه نظریهٔ عمده دربارهٔ آنچه باید انجام دهیم مطرح می کند: یکی از کانت، دیگری از قرارداد اجتماعی متداول هابز، لاک، روسو و فیلسوفان معاصر جان رالزو تی ام، اسکانلون، و سومین مورد از فایده باوریی بنتام که در آن اشاره می کند نظریه های کانت و قرارداد اجتماعی باید بازنگری شوند تا قابل دفاع باشند.