کتاب آدام و اولین

Adam and Evelyn
کد کتاب : 32734
مترجم :
شابک : 978-6008211549
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 328
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 32
زودترین زمان ارسال : ---

نامزد دریافت بهترین اثر ادبی 2008 آلمان

معرفی کتاب آدام و اولین اثر اینگو شولتسه

وقایع رمان آدام و اولین اثر اینگو شولتسه، در تابستان و پاییز ١٩٨٩رخ می دهد؛ زمانی که جریانات سیاسی منجر به سقوط دیوار برلین شد. آدام و اولین در آلمان شرقی زندگی می کنند، زندگی پر مشغله ای دارند و به سیاست علاقه ای ندارند. آدام خیاط زنانه دوز است و اولین گارسون. روزی اولین به خانه برمی گردد و آدام را در شرایط نامناسبی غافلگیر می کند؛ پس خانه را ترک می کند و همراه دو دوست راهی سفر به مجارستان می شود. آدام نیز آن ها را تعقیب می کند.

کتاب آدام و اولین

اینگو شولتسه
اینگو شولتسه (Ingo Schulze) سال 1962، در درسدن به دنیا آمد. او برای انتشار نشریه، از ژانویه تا ژوئیه‌ی 1993 در سن‌پترزبورگ اقامت گزید که سی و سه لحظه‌ی شادمانی، اولین کتابش، دستاورد این دوره است. 1996 برای مدت شش ماه در نیویورک زندگی کرد و متأثر از داستان‌های کوتاه امریکایی، رمان داستان‌های ساده را نوشت. موضوع داستان‌ها، آلمان دوپاره است که بعداً دوباره متحد می‌شود؛ روایتی چندبخشی، بدون ادعا‌های احساساتی و اغراق‌آمیز و سندی مؤثر از جمهوری دموکراتیک...
قسمت هایی از کتاب آدام و اولین (لذت متن)
آدم همسرش را حوا، یعنی زندگی، نامید؛ چون می بایست مادر همه ی زندگان شود و خداوند لباس هایی از پوست حیوانات مهیا کرد و به تن آدم و همسرش پوشانید. اولین کلام آدا م را قطع کرد: «پس خدا هم خیاط بود!» «می خواهی بقیه اش را گوش کنی؟» اولین سرش را به علامت تایید تکان داد و چراغی را که روی لاک پشت نور قرمز می انداخت، خاموش کرد.