کتاب اصول علم اقتصاد

Economics
(2 جلدی)
کد کتاب : 34329
مترجم :
شابک : 978-9644459870
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1948
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---
تعداد جلد : 2

معرفی کتاب اصول علم اقتصاد اثر پل ساموئلسن

پل آنتونی ساموئلسون (پانزدهم مه 1915 - درگذشته 13 دسامبر 2009) یک اقتصاد دان آمریکایی بود. او اولین آمریکایی برنده جایزه یادبود نوبل در علوم اقتصادی است. هنگام اعطای این جایزه در سال 1970 اظهار داشتند که "وی برای ارتقاء سطح تجزیه و تحلیل علمی در تئوری اقتصادی بیشتر از هر اقتصاددان معاصر کار کرده است". از نظر بسیاری او "پدر اقتصاد مدرن" است و نیویورک تایمز او را "اقتصاد دان دانشگاهی قرن بیستم" می داند.

ساموئلسون احتمالا با نفوذترین اقتصاددان قرن اواخر قرن بیستم بود. در سال 1996 ، هنگامی که وی مدال ملی علوم را دریافت کرد ، که به عنوان بزرگترین افتخار علمی آمریکا محسوب می شود ، رئیس جمهور بیل کلینتون ساموئلسون را به دلیل "کمک های اساسی وی در علوم اقتصادی" برای بیش از 60 سال تحسین کرد.

ساموئلسون ریاضیات را "زبان طبیعی" اقتصاد دانان ها می دانست و با کتاب خود مبانی تجزیه و تحلیل اقتصادی به طور قابل توجهی به مبانی ریاضی اقتصاد نزدیک کرد.

او نویسنده پرفروش ترین کتاب درسی اقتصاد در تمام دوران بود: اقتصاد: یک تحلیل مقدماتی ، اولین بار در سال 1948 منتشر شد.
این دومین کتاب درسی آمریکایی بود که سعی در تبیین اصول اقتصاد کینزی داشت.

جیمز پوتربا ، رئیس سابق دپارتمان اقتصاد MIT ، خاطرنشان کرد که ساموئلسون با کتاب خود "میراث عظیمی از خود به جای می گذارد ، به عنوان یک محقق و معلم ، به عنوان یکی از غول هایی که هر اقتصاد دان معاصر بر دوش او خواهد ایستاد"

کتاب اصول علم اقتصاد

پل ساموئلسن
پل آنتونی ساموئلسون (Paul Anthony Samuelson) (زاده ۱۵ مه ۱۹۱۵ - درگذشته ۱۳ دسامبر ۲۰۰۹) اقتصاددان اهل ایالات متحده آمریکا و نخستین آمریکایی برنده نوبل اقتصاد (۱۹۷۰) بود.کتاب علم اقتصاد وی پراستفاده‌ترین کتاب درسی دانشگاهی در تاریخ جهان بوده‌است. اول بار در ۱۹۴۸ منتشر شد، به ۲۲ زبان ترجمه شد، وفروش بیش از ۵۰۰۰۰ نسخه از آن دریک سال، نویسنده‌اش را ثروتمندترین اقتصاددان پس از ریکاردو کرد. ساموئلسون، عموی لارنس سامرز، اقتصاددانان مشهور جریان اصلی بود و برندگان نوبلی همچون رابرت سولو...