کتاب دانشنامه مصور جنگ جهانی اول

World War I
کد کتاب : 34701
مترجم :
شابک : 978-6008269120
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 72
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دانشنامه مصور جنگ جهانی اول اثر سیمون آدامز

جنگ جهانی اول که جنگ بزرگ نیز نامیده می شود یک درگیری جهانی بود که از سال 1914 تا 1918 ادامه یافت. متخاصمان آن شامل بیشتر اروپا، امپراتوری روسیه، ایالات متحده و امپراتوری عثمانی بودند. جنگ در سراسر اروپا، خاورمیانه، آفریقا و بخش‌هایی از آسیا روی داد. فناوری جدید، از جمله اختراع اخیر هواپیما، جنگ خندق و به ویژه سلاح های شیمیایی، آن را به یکی از مرگبارترین درگیری های تاریخ تبدیل کرده است. حدود 9 میلیون سرباز در نبرد جان خود را از دست دادند و 5 میلیون غیرنظامی دیگر در نتیجه اقدامات نظامی، گرسنگی و بیماری جان خود را از دست دادند.میلیون‌ها نفر دیگر در نسل‌کشی‌ها در امپراتوری عثمانی و همه‌گیری آنفلوانزای 1918 جان باختند، که با حرکت مبارزان در طول جنگ تشدید شد.

تا سال 1914، قدرت های بزرگ اروپایی بین سه گانه آنتانت شامل فرانسه، روسیه و بریتانیا و اتحاد سه گانه شامل آلمان، اتریش-مجارستان و ایتالیا تقسیم شدند. تنش ها در بالکان در 28 ژوئن 1914 پس از ترور آرشیدوک فرانتس فردیناند، وارث اتریش-مجارستان توسط گاوریلو پرینسیپ، صرب بوسنیایی، به اوج خود رسید. اتریش-مجارستان صربستان را که منجر به بحران جولای شد، مقصر دانست. در 28 ژوئیه 1914، اتریش-مجارستان به صربستان اعلام جنگ کرد و روسیه به دفاع از صربستان آمد. در 4 اوت، سیستم اتحادهای درهم تنیده در آلمان، فرانسه، و بریتانیا، همراه با مستعمرات مربوطه آنها شکل گرفت، اگرچه ایتالیا در ابتدا بی طرف باقی ماند. در نوامبر 1914، امپراتوری عثمانی، آلمان و اتریش-مجارستان قدرت های مرکزی را تشکیل دادند و در آوریل 1915، ایتالیا به عنوان متحدان جنگ جهانی اول به بریتانیا، فرانسه، روسیه و صربستان پیوست.

کتاب دانشنامه مصور جنگ جهانی اول

سیمون آدامز
سیمون آدامز نویسنده و ویراستار کتابهای غیر داستانی و مرجع کودکان است. وی در زمینه تاریخ، سیاست و امور جاری تخصص دارد و در زمینه اکتشاف، موسیقی و هنرهای گسترده نوشت. او همچنین یک منتقد و نقد خوب جاز است. سیمون همچنین در کتابهای مرجع خانواده و بزرگسالان مشارکت داشته و مشاور سرمقاله در تاریخ های مختلف و عناوین دیگر بوده است.سیمون در بریستول بدنیا آمد و در دانشکده اقتصاد لندن و دانشگاه بریستول، در آنجا تحصیلات خود را در رشته تاریخ و سیاست تحصیل کرد، و در آنجا مدرک کارشناسی ارشد کسب کرد. وی به عنو...