کتاب جنگ جهانی اول

The First World War
کد کتاب : 18000
مترجم :
شابک : 978-6008209416
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 336
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب جنگ جهانی اول اثر دیوید اونز

کتاب جنگ جهانی اول نوشته ی دیوید اونز تمام جنبه های جنگ را از منظر بین المللی پوشش می دهد. این کتاب، تحولات اساسی جنگ جهانی اول ، از جمله شروع جنگ ، چگونگی توسعه آن و نقش کشورهای مختلف درگیر در آن را دنبال می کند. این کتاب، جنبه های جالب توجه جنگ ، از جمله زندگی در سنگرها ، جاسوس ها و جاسوسی ، نقش زنان ، تبلیغات ، سلاح های جنگ و از بین رفتن زندگی را به خوبی تشریح می کند. کتاب جنگ جهانی اول، به تأثیر جنگ بر روی افراد درگیر در آن و سوالاتی نظیر آن که چرا آلمان جنگ را باخت ، نگاهی دارد. هدف این کتاب در کل این است که به شما درک بهتری از وقایعی که در نهایت منجر به قتل حدود 9 میلیون مرد شد و بیست و نه میلیون نفر دیگر را نیز مجروح یا مفقود کرد، ارائه دهد. کتاب جنگ جهانی اول از پرسپکتیوی بین المللی واقعه ای را که نهایت با حدود 40 میلیون تلفات به پایان رسید بررسی می کند. این کتاب با آمیختن واقعیت با داستان های جنگی شخصی ، شما را به درون جنگ می برد و نقش هر ملتی را در آن بررسی می کند.

کتاب جنگ جهانی اول

نکوداشت های کتاب جنگ جهانی اول
the perfect way to get to grips with the great historical events.
بهترین راه برای پی بردن به وقایع تاریخی مهم.
The History Channel

قسمت هایی از کتاب جنگ جهانی اول (لذت متن)
تا پیش از ۱۹۱۴، اروپا در قبضه پنج قدرت بزرگ بود: بریتانیا، فرانسه، آلمان، اتریش - مجارستان و روسیه. بریتانیا کشور بزرگ صنعتی و به قولی کارگاه جهان بود که امپراتوری گسترده آن سراسر کرۂ ارض را در بر می گرفت، به طوری که نقل بود در آن سرزمین " آفتاب هرگز غروب نمی کند". همین امپراتوری بود که مواد خام را برای تولید در صنایع و بازار مناسب را برای فروش کالاهای تولیدی تأمین میکرد. نیروی دریایی سلطنتی با دراختیارداشتن عظیم ترین ناوگان جهان کار حراست از مسیرهای مهم تجاری را بر عهده داشت و در همین دوران بود که بریتانیا را حاکم مطلق العنان دریاها می شناختند. نظر به همین امتیازات بود که بریتانیا مجال یافت خود را از کوران رویدادهای جاری زمانه برکنار نگاه داشته به اوضاع داخلی و کاروبار امپراتوری های تحت سلطه رسیدگی کند. در این برهه که اغلب از آن به عصر "انزوای درخشان" یاد می کنند، بریتانیا با مشکلات متعددی دست به گریبان بود.

فرانسه نیز که خود امپراتوری قدرتمندی به حساب می آمد با دشواری های عدیده ای دست و پنجه نرم می کرد. در ۱۸۷۰ به تحریک بیسمارک پای فرانسه به جنگ با همسایه خود، پروس، کشیده شد. در "جنگ فرانسه و پروس" فرانسه با شکستی تحقیر آمیز بدرقه شد. در پی این شکست فرانسه مجبور به پرداخت غرامت شد و در ایالت آلزاس و لورن را به آلمان واگذار کرد.