کتاب روان شناسی برای فیلمنامه نویسان

Psychology for Screenwriters
کد کتاب : 35591
مترجم :
شابک : 978-9643635022
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 222
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب روان شناسی برای فیلمنامه نویسان اثر ویلیام ایندیک

فیلمنامه نویسان برای زنده شدن داستان های خود باید رفتار انسان را درک کنند. این کتاب نظریه های شخصیت و روانکاوی را به روشنی با رهنمودهای ساده ، تمرین های برانگیزاننده تفکر ، تصاویر زنده فیلم و صدها مثال از فیلم های کلاسیک شرح می دهد.نویسندگان با استفاده از این کتاب ، می توانند زیگموند فروید ، کارل یونگ ، آلفرد آدلر ، اریک اریکسون و جوزف کمبل را شریک نویسندگی خود کنند. شما یاد خواهید گرفت که انگیزه ای قانع کننده ، هویتی باورپذیر و کهن الگوها را ایجاد کنید تا بتوانید لحظات درست و معتبری در فیلمنامه تان تولید کنید.

در قسمتی از کتاب آمده است:
"افزودن مکانیسم های دفاعی به شخصیت قهرمان باعث عمیق تر شدن شخصیت از لحاظ روانی می گردد. وقتی قهرمان شما حرفی می زند که منظورش آن نیست، کارهایی می کند که نمی خواهد بکند و به گونه ای عمل می کند که در آن موقعیت خلاف انتظار است، خود به خود پیچیده تر می شود. بیننده از خودش می پرسد: «چرا این طور رفتار می کند؟» و «چرا آن کار را کرد؟» بیننده به شکلی شهودی احساس می کند که این شخصیت ها با کشمکش های درونی دست به گریبان اند و مثل خوانندگانی که جذب یک داستان معمایی می شوند به درون وضعیت دشوار خود کشیده می شود."
کتاب روان شناسی برای فیلنامه نویسان در 6 فصل نوشته شده است و هر فصل آن به یک روان شناس و یا نظریه پرداز حوزه ی روان شناسی اختصاص دارد. روان شناسی برای فیلمنامه نویسان را محمد گذرآبادی ترجمه کرده است. این کتاب توسط نشر هرمس منتشر شده است.

کتاب روان شناسی برای فیلمنامه نویسان

ویلیام ایندیک
ویلیام ایندیک استادیار روانشناسی است و در سال 2017 به عضویت هیئت علمی تمام وقت گروه روانشناسی دانشگاه ویلیام پاترسون در آمد. وی همچنین هماهنگ کننده برنامه روانشناسی در این دانشگاه است.
دسته بندی های کتاب روان شناسی برای فیلمنامه نویسان