کتاب مغز سخن چین

The Tell-Tale Brain
جست وجوی یک عصب شناس برای آنچه ما را انسان می سازد
کد کتاب : 35808
مترجم :
شابک : 978-6227124163
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 528
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب مغز سخن چین اثر راماچاندران

راماچاندران در خط مقدم رشته خود است ، به حدی که ریچارد داوکینز او را "مارکو پولو علم اعصاب" لقب داده است. اکنون ، راماچاندران در یک کار مهم جدید ، رمز و راز منحصر به فرد بودن انسان را هدف خود قرار می دهد. با بردن ما به مرزهای مغز و اعصاب ، او نشان می دهد که چه موارد گیج کننده و شدیدی ممکن است در مورد عملکرد طبیعی مغز و چگونگی تکامل آن به ما بیاموزند. سینستزی به دریچه ای برای مکانیسم مغز تبدیل می شود که باعث می شود برخی از ما خلاقیت بیشتری نسبت به دیگران داشته باشیم. و اوتیسم - که راماچاندران جهت جدیدی برای درمان آن باز می کند - نگاهی اجمالی به جنبه ای از انسان بودن می اندازد که ما آن را درک نمی کنیم: خودآگاهی.
راماچاندران هیجان انگیزترین و بحث برانگیزترین مباحث عصب شناسی را با نگاهی به داستان سرایی برای مطالعات موردی جذاب و نیز با استعداد یک محقق برای رویکردهای جدید، سوالات قدیمی را حل می کند. این کتاب با پیگیری پیوندهای عجیب بین عصب شناسی و رفتار ، از بسیاری از سرنخ ها برای عمیق ترین اسرار مغز انسان رونمایی می کند. راماچاندران در کتاب مغز سخن چین در مورد هفت مفهوم اصلی بحث می کند که جنبه انسانی انسان را تعریف می کنند و چگونگی اختلال در هر یک از اختلالات عصبی خاص را تعریف می کند. مفاهیم عبارتند از: وحدت ، تداوم ، تجسم ، حریم خصوصی ، تعبیه اجتماعی ، اراده آزاد و خودآگاهی.

کتاب مغز سخن چین

راماچاندران
ویلایانور سابرامانیان راماچاندران متولد 10 آگوست 1951 یک متخصص مغز و اعصاب هندی-آمریکایی است. راماچاندران به دلیل آزمایشات گسترده و نظریه های خود در زمینه عصب شناسی رفتاری از جمله اختراع جعبه آینه شناخته شده است. او یک استاد برجسته در گروه روانشناسی UCSD است ، جایی که او مدیر مرکز مغز و شناخت است.او پس از کسب مدرک پزشکی در هند ، علوم اعصاب تجربی را در کمبریج تحصیل کرد و دکترای خود را در آنجا به دست آورد. بیشتر تحقیقات وی در زمینه های عصب شناسی رفتاری و روانشناسی فیزیکی بینایی بوده است. راماچا...
نکوداشت های کتاب مغز سخن چین
Remarkably clear and engaging
بسیار شفاف و جذاب
Elizabeth Floyd Mair, Times Union

Ramachandran] has done as much as anyone to reveal the workings of the mind through the malfunctions of the brain.
راماچاندران به اندازه هر کسی تلاش کرده است تا عملکرد ذهن را از طریق سوء عملکرد مغز آشکار کند.
Anthony Gottlieb, New York Times Book Review

قسمت هایی از کتاب مغز سخن چین (لذت متن)
عصب- روان پزشکی مملو از چنین پارادوکس ها یا تناقض هایی است که ذهن مرا در اوایل بیست سالگی ام وقتی دانشجوی پزشکی بودم و در راهروهای بیمارستان پرسه می زدم، به خود مشغول می کرد. می توانستم ببینم که مشکلات این بیماران که عمیقا ناراحت کننده اند، گنجینه هایی غنی از بینش را در مورد توانایی اسرارآمیز و منحصر به فرد انسان در درک وجود خویش در اختیارمان می گذارد.

کتاب مغز سخن چین، مانند کتاب های قبلی ام، به سبک محاوره ای برای مخاطبان عام نوشته شده است. خواندن این کتاب مستلزم میزانی از علاقه به علم و کنجکاوی در مورد ماهیت انسان است، اما به هیچ نوع پیشینه رسمی علمی یا حتی آشنایی با آثار قبلی من نیازی نیست. امیدوارم این کتاب برای دانشجویان در تمامی سطوح و با هر پیشینه ای، برای همکارانم در سایر رشته ها و همچنین برای خوانندگان غیر متخصص، آموزنده و الهام بخش باشد. بنابراین، در نگارش مغز سخن چین با چالش همه فهم بودن یا عوام پسند بودن استاندارد روبه رو شدم، یعنی گام برداشتن روی خطی ظریف بین ساده سازی و دقت. ساده سازی بیش از حد باعث ناراحتی همکاران تندرو و افراطی می شود و بدتر از آن، باعث می شود خوانندگان احساس کنند که با آن ها خیلی سطح پایین صحبت شده است. از طرف دیگر، آوردن بیش از حد جزئیات ممکن است برای افراد غیر متخصص ناخوشایند باشد. خواننده معمولی خواهان سفری هدایت شده در مورد موضوعی ناآشنا است- نه یک رساله یا یک کتاب قطور. تمام تلاشم را کرده ام تا تعادل درست و مناسبی را برقرار کنم.