کتاب دگرگونی های بزرگ

Some Assembly Required
(رمزگشایی چهار میلیارد سال حیات از فسیل های باستانی تا DNA)
کد کتاب : 36023
مترجم :
شابک : 978-6227061079
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 248
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

«نیل شوبین» از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب دگرگونی های بزرگ اثر نیل شوبین

کتاب «دگرگونی های بزرگ» اثری نوشته «نیل شوبین» است که نخستین بار در سال 2020 به چاپ رسید. «شوبین» در این اثر به کاوش در دو سوال پیچیده و به هم مرتبط درباره فرگشت می پردازد: چگونه ارگانیسم هایی که شباهت های چندان آشکاری با هم ندارند—مانند دایناسورها و پرندگان—می توانند نسبتی بسیار نزدیک با یکدیگر داشته باشند؟ و چگونه خصوصیت های جدید—مانند پرها یا ریه ها—به وجود می آیند؟ «شوبین» تاریخی مختصر را از جمع آوری تدریجی دانش علمی ارائه می کند و توضیح می دهد که «داروین»، بدون اطلاعاتی که اکنون در دسترس است، به این نکته پی برد که اعضای بدن به واسطه «تغییر در عملکرد»، تکامل می یابند. «شوبین» همچنین به اکتشاف های مربوط به ساز و کارهای ژنتیکی می پردازد که عامل بروز این تغییرات هستند، از جمله پژوهش ها در مورد ناحیه هایی مشخص در DNA که در دوره رشد جنین، ژن ها را فعال و غیرفعال می کنند.

کتاب دگرگونی های بزرگ

نیل شوبین
نیل شوبین (متولد 22 دسامبر 1960) یک دیرینه شناس آمریکایی، زیست شناس تکاملی و نویسنده علوم رایج است.وی استاد رابرت آر. بنزلی ، استاد زیست شناسی ارگانیسم و آناتومی ، معاون دانشی زیست شناسی ارگانیسم و آناتومی و استاد کمیته زیست شناسی تکاملی در دانشگاه شیکاگو و همچنین به عنوان سرآمد موزه زمینه تاریخ طبیعی است. او بیشتر به دلیل کشف مشترک Tiktaalik roseae با تد داشلر و فریش جنکینز شناخته شده است.
نکوداشت های کتاب دگرگونی های بزرگ
This eloquent survey both educates and entertains.
این پژوهش شیوا، هم آموزنده است و هم سرگرم کننده.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A fascinating ride through the mechanics of evolution.
سفری شگفت انگیز در دنیای ساز و کارهای فرگشت.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

Neil Shubin takes readers on a journey of discovery spanning centuries.
«نیل شوبین» مخاطبین را به سفری اکتشافی در طول قرن ها می برد.
Penguin Random House Penguin Random House

قسمت هایی از کتاب دگرگونی های بزرگ (لذت متن)
دگرگونی های بزرگ تاریخ حیات، تغییراتی کلی را در نحوه زندگی جانوران و چگونگی سازماندهی بدن آن ها پدید آورده است. تکامل ماهی ها به موجودات ساکن خشکی، پیدایش پرندگان، و حتی خود تشکیل بدن از موجودات تک سلولی-تمام این ها تنها برخی از انقالب هایی هستند که در تاریخ حیات بروز کرده است.

تقریبا تمام دستگاه های بدن باید همزمان دگرگون می شد. داشتن اندام راه رفتن روی خشکی چه فایده ای می داشت اگر حیوان نمی توانست نفس بکشد، غذا بخورد، یا تولید مثل کند؟ زندگی در خشکی فقط به یک اختراع نیاز ندارد، بلکه نیازمند تعامل صدها اختراع جدید است.

برای درک معنای کشفیات اخیر در زمینه ژنوم، لازم است که توجه خود را به دورانی از اکتشافات گذشته معطوف کنیم. انگلستان عصر ویکتوریا، بوته ی آزمایشی برای افکار و کشفیات دیرپا بود. خیلی شاعرانه است که فهمیدن نحوه کارکرد DNA در تاریخ حیات، وابسته به اندیشه هایی است که در دورانی پدید آمده که کسی حتی از وجود ژن ها خبر نداشت.