کتاب چرا اندازه مهم است؟

Why Size Matters
از باکتری تا نهنگ آبی
کد کتاب : 22194
مترجم :
شابک : 987-6006043029
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 141
سال انتشار شمسی : 1390
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب چرا اندازه مهم است؟ اثر جان تایلر بونر

جان تایلر بونر، یکی از برجسته‌ترین و خلاق‌ترین زیست‌شناسان ما، در اینجا دیدگاه کاملا جدیدی در مورد نقش اندازه در زیست‌شناسی ارائه می‌دهد. در سبک بارز دوستانه خود، او تأثیر جهانی اندازه مناسب را بررسی می کند. او با بررسی داستان هایی از آلیس در سرزمین عجایب تا سفرهای گالیور نشان می دهد که انسان ها همیشه مجذوب چیزهای کوچک و بزرگ بوده اند. پس چرا اندازه همیشه در حاشیه علم قرار دارد و هرگز در مرکز صحنه نیست؟ چرا زیست‌شناسان و دیگران فقط هنگام مطالعه چیز دیگری - سرعت دویدن، طول عمر یا متابولیسم - به اندازه فکر می‌کنند؟

چرا اندازه مهم است، کتابی پیشگام از ایده های بزرگ در اندازه ای جمع و جور، با ارائه یک نمای کلی عمیق و در عین حال شفاف از آنچه در مورد نقش آن در دنیای زنده می دانیم، به اندازه آن می پردازد. بونر استدلال می‌کند که اندازه واقعا مهم است- این که تعیین‌کننده عالی و جهانی است که هر موجودی می‌تواند باشد و انجام دهد. به عنوان مثال، از آنجایی که موجودات کوچک عمدتا در معرض نیروهای انسجام و جانوران بزرگتر در معرض گرانش هستند، مگس می تواند به راحتی از دیوار بالا برود، کاری که ما انسان ها حتی نمی توانیم انجام آن را تصور کنیم.

بونر اندازه را از طریق غول‌ها و کوتوله‌های تاریخ انسان، حیوان و گیاه به ما معرفی می‌کند و سپس به بررسی سوالاتی از جمله فیزیک اندازه می‌پردازد، زیرا بر زیست‌شناسی، تکامل اندازه در طول زمان زمین‌شناسی، و نقش اندازه در عملکرد و طول عمر تأثیر می‌گذارد.
همانطور که این کتاب با ظرافت نوشته شده نشان می دهد، اندازه در تمام جنبه های آن بر زندگی تأثیر می گذارد. این یک قاب جهانی است که هیچ چیز از آن فرار نمی کند.

کتاب چرا اندازه مهم است؟

جان تایلر بونر
جان تایلر بونر (12 مه 1920 - 7 فوریه 2019) زیست شناس آمریکایی و استاد دانشگاه گروه اکولوژی و زیست شناسی تکاملی در دانشگاه پرینستون بود. او پیشگام در استفاده از قالب های لجن سلولی برای درک تکامل و پیشرفت در طی یک حرفه 40 ساله بود و یکی از متخصصان برجسته جهان در قالب های لجن سلولی بود.دانشگاه ایالتی آریزونا می گوید که ایجاد و رشد زیست شناسی تکاملی ،باید خود را مدیون مطالعات بونر بداند.
دسته بندی های کتاب چرا اندازه مهم است؟