کتاب در جست و جوی حافظه

In Search of Memory
(پیدایش دانش نوین ذهن)
  • 370,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: آگه آگه
    نویسنده:
کد کتاب : 18184
مترجم :
شابک : 978-9643292263
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 486
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه لس آنجلس تایمز برای بهترین کتاب علمی سال 2006

معرفی کتاب در جست و جوی حافظه اثر اریک کندل

کتاب "در جستجوی حافظه" اثر "اریک کندل" ،برنده ی جایزه نوبل روانشناسی شناختی است .وی علوم اعصاب و زیست شناسی مولکولی را به هم پیوند داده است و تلاش می کند تا درک بهتری از حافظه ی انسان به دست آورد. توضیح ذهن انسان از دیدگاه زیست شناسی در سده ی بیست ویکم به مهم ترین چالش علوم طبیعی تبدیل شده است. ما می خواهیم گوهر زیست شناختی پدیده هایی چون ادراک، فراگیری، حافظه، اندیشه، آگاهی و مرزهای اراده ی آزاد را درک کنیم.
"در جستجوی حافظه" داستانی حیرت انگیز مربوط به چهار رشته ی مختلف و متمایز - روانشناسی رفتاری ، روانشناسی شناختی ، علوم عصبی و زیست شناسی مولکولی - است که چکونگی تبدیل این چهار رشته را به یک علم جدید قدرتمند در رابطه با ذهن انسان تعریف می کند. این علم جدید از طریق دیدگاه های عمیقی که در ذات خود نسبت به تفکر ، درک ، عمل ، یادآوری و بیماری های روانی دارد ، موجب درک انقلابی از مکانیزم ادراک و یادگیری حافظه می شود و در عین حال نوید بخش تحولات عظیمی در روش های بهبودی موثر حافظه است.چشم انداز و نتیجه ی چند جانبه او، پایه و اساس تحقیقات پراکنده ی اش بود که همچنان بر تفکر مدرن ، نه تنها در علم بلکه در کل فرهنگ حاکم خواهد بود و حافظه ی زندگی ذهنی ما را به هم پیوند می زند. بخش عمده ای از آن چه هستیم، به دلیل آنچه می آموزیم و به یاد می آوریم است. اما مغز چگونه خاطرات را ایجاد می کند؟ کتاب "در جست و جوی حافظه" "اریک کندل" ، ترکیب ماهرانه ای از خاطرات و تاریخ ، زیست شناسی و رفتار مدرن است.

کتاب در جست و جوی حافظه

اریک کندل
اریک ریچارد کندل (Eric Richard Kandel) (زاده ۷ نوامبر ۱۹۲۹) روانپزشکِ عصب‌شناس اهل آمریکا است. وی در سال ۲۰۰۰ به‌خاطر تحقیق روی پایه و اساس فیزیولوژی ذخیره‌سازی حافظه در یاخته‌های عصبی، به‌همراه آروید کارلسون و پائول گرینگارد، برنده جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی شد.
نکوداشت های کتاب در جست و جوی حافظه
Beyond autobiography, the book is also an accessible introduction to contemporary neuroscience, the study of how the brain produces thought and action. Included are brilliant vignettes on the history of neuroscience.
فراتر از زندگی نامه ، این کتاب همچنین مقدمه ای در دسترس برای علوم اعصاب معاصر است و مطالعه چگونگی تولید فکر و عمل مغز را در بردارد. شامل عکس های برجسته ای در مورد تاریخچه ی علوم اعصاب است.
 Times Literary Supplement Times Literary Supplement

[A] scintillating mix of memoir, history of science, and fundamental biology without peer. It shows compellingly what first-rate science is and how it is created.
ترکیبی بی نظیر از خاطرات ، تاریخ علم و زیست شناسی بنیادی. این اثر به طرز قانع کننده ای نشان می دهد که علم درجه یک چیست و چگونه ایجاد می شود.
E.O. Wilson, author of The Diversity of Life

قسمت هایی از کتاب در جست و جوی حافظه (لذت متن)
توضیح ذهن انسان از دیدگاه زیست شناسی در سده ی بیست و یکم به مهمترین چالش علوم طبیعی تبدیل شده است. ما می خواهیم گوهر زیست شناختی پدیده هایی چون ادراک، فراگیری، حافظه، اندیشه، آگاهی و مرزهای اراده ی آزاد را درک کنیم. تا همین چندی پیش قابل تصور نبود که زیست شناسان روزی بتوانند فرایندهای ذهنی انسان را مورد پژوهشی قرار دهند. تا همین پنجاه سال پیش هنوز کسی به طور جد این ایده را به مخیله ی خود راه نداده بود که روشی تحلیل زیست شناختی می تواند اسرار پنهان ذهن انسان - این پیچیده ترین پدیده ی عالم - را در سطح مولکولی آن فاش سازد. ین وضع در پرتو پیشرفتهای بزرگ زیست شناسی در پنجاه سال گذشته از بنیاد دگرگون شده است. کشف ساختار DNA توسط جیمز واتسون و فرانسیس کریک " در سال ۱۹۵۳ به انقلابی در زیست شناسی منجر شد و در نتیجه سیستمی نظری تهیه و ارائه گردید که در چهارچوب آن می شد توضیح داد، چگونه اطلاعات ژنها کارکردهای یاخته ها را کنترل میکنند. ما همچنین آگاهی یافتیم که فعالیت ژنها چگونه تنظیم می شوند، و چگونه پروتئین تولید میکنند. از سوی دیگر، مطلع شدیم که چگونه آنها روش کار یاخته ها را تعیین می کنند، و چگونه تکامل موجود زنده روی ژنها موثر واقع شده (یعنی پاره ای از ژنها را در این یا آن مقطع جریان تکامل فعال کرده یا از فعالیت بازداشته است) و به این ترتیب طرح ساختمان بدن شکل گرفته است. زیست شناسی، در پرتو این دستاوردهای فوق العاده، جایگاه مهمی در میان علوم طبیعی به دست آورد: مقامی هم سطح فیزیک و شیمی.