کتاب درآمدی بر روابط موضوعی و روان شناسی خود

Object Relations and Self Psychology
کد کتاب : 36284
مترجم :

شابک : 978-9643129651
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 344
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب درآمدی بر روابط موضوعی و روان شناسی خود اثر مایکل سنت کلر

این کتاب بی نظیر روابط موضوعی و روانشناسی خود را در دسترس خوانندگانی قرار می دهد که با ادبیات روانکاوی اخیر آشنایی ندارند. نظریه های ارائه شده در این کتاب زمینه هایی از تجربیات دوران کودکی مانند مشکلات "رابطه ای" و اختلالات شخصیت خودشیفته و مرزی را روشن می کند. خوانندگان از طریق ارائه مسائل ، ایده ها و تناقض ها و مسائل این مدل از افراد ، بینش بالینی در مورد روابط موضوعی و روانشناسی خود را پیدا می کنند.
در بخشی از کتاب آمده است:
"درمان گری که از منظر روابط موضوعی به کار می پردازد، شاید به این نکته اشاره کند که سیندرلا از محرومیت روانی اولیه ی ناشی از فقدان مادرش رنج می برد. ممکن است این فقدان، سیندرلا را به استفاده از مکانیزم دفاعی روان شناختی دوپاره سازی کشانده باشد و درنتیجه او برخی زن ها (از قبیل مادربزرگ رویایی اش) را آرمانی سازی می کند و سایر زن ها (خواهر و مادرخوانده اش) را «مطلقا بد» می بیند. او پرنس را نیز، گرچه زمان زیادی از آشنایی شان نمی گذشت، آرمانی سازی کرده بود. بروز مشکلات در ازدواجی مبتنی بر چنین تصاویر درونی تحریف شده ای از خود و دیگران، حتمی است، زیرا دیر یا زود او بایستی با پرنس واقعی و دارای نقایص انسانی روبه رو شود. در نظریه ی روابط موضوعی، بحث و بررسی بر ناهمخوانی جهان درونی سیندرلا با اشخاص و موقعیت های دنیای واقع متمرکز خواهد بود."
کتاب درآمدی بر روابط موضوعی و روان شناسی خود توسط حامد علی آقایی و علیرضا طهماسب ترجمه شده است. این کتاب را نشر نی منتشر کرده است.

کتاب درآمدی بر روابط موضوعی و روان شناسی خود

دسته بندی های کتاب درآمدی بر روابط موضوعی و روان شناسی خود