کتاب گفتگوهای خیالین درباب بودیسم و ذن

Dream conversations
کد کتاب : 37649
مترجم :
شابک : 978-6008482116
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 180
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1994
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب گفتگوهای خیالین درباب بودیسم و ذن اثر موسو کوکوشی

گفتگوهای خیالین مجموعه ای از پاسخ های کتبی استاد مشهور ژاپنی به سوالاتی در مورد ماهیت واقعی ذن است. به‌طور خلاصه، آموزه‌های ساده و روان موسو کوکوشی (1275-1351)، که با نام موسو سوسکی نیز شناخته می‌شود، تصورات غلط رایج را با وضوح بی‌سابقه‌ای آشکار می‌کند و بینش‌های روان‌شناختی را ارائه می‌دهد که خواننده را به اعماق تجربه ذن اصیل هدایت می‌کند. این آموزه های دقیق به ویژه برای دانش آموزان ذن امروزی ارزشمند خواهد بود، زیرا آنها با سردرگمی و سوءتفاهم های خود در مورد مسیر واقعی ذن دست و پنجه نرم می کنند.

در بخشی از کتاب آمده است:

"سه نوع غمخواری وجود دارد. نوع اول آن غمخواری که هدفش به معنای دقیق کلمه موجودات زنده است. نوع دیگر آن غمخواری که هدفش عناصر است و سومی غمخواری بی هدف این سه بسیار متفاوت اند. آن غمخواری که هدفش به معنای دقیق کلمه ام اند موجودات زنده است، غمخواری کسی است که گمان میکند موجودات واقعی اند و گمراهیشان هم واقعی است. او آرزو دارد این موجودات واقعی را از گمراهی به درآورد و آزاد کند. این غمخواری احساسی است و با احساسات محدود شده است. شور و طلب است، نه غمخواری رهایی بخش."

کتاب گفتگوهای خیالین درباب بودیسم و ذن

موسو کوکوشی
موسی سوسکی (1275 - 20 اکتبر ، 1351) یک راهب و معلم بودایی Rinzai Zen، خوشنویس، شاعر و طراح باغ بود. معروف ترین راهب زمان خود، او همچنین به عنوانموسو کوکوشی (Musō Kokushi) ("معلم ملی ذن") شناخته می شود، افتخاری که امپراتور گو-دایگو به او اعطا کرد. مادر او دختر حاجی ماسامورا (1264-1268)، هفتمشیکن (سلطنت) شوگانای کاماکورا بود.
دسته بندی های کتاب گفتگوهای خیالین درباب بودیسم و ذن