کتاب بهای سنگین مادی گرایی

The High Price of Materialism
  • 15 % تخفیف
    31,000 | 26,350 تومان
  • موجود
  • انتشارات: ققنوس ققنوس
    نویسنده:
کد کتاب : 38870
مترجم :
شابک : 978-6002782175
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2002
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب بهای سنگین مادی گرایی اثر تیم کاسر

مطالعه ای در مورد اینکه چگونه مادی گرایی و مصرف گرایی کیفیت زندگی ما را تضعیف می کند.

تیم کاسر در کتاب «بهای سنگین مادی‌گرایی» توضیحی علمی ارائه می‌کند که چگونه فرهنگ مصرف‌گرایی و مادی‌گرایی معاصر ما بر شادی روزمره و سلامت روانی ما تأثیر می‌گذارد. نویسندگان دیگر نشان داده‌اند که وقتی غذا، سرپناه و لباس کافی داشته باشیم، دستاوردهای مادی بیشتر کمک چندانی به بهبود رفاه ما نمی‌کند. کاسر فراتر از این یافته‌ها می‌رود تا به بررسی اینکه چگونه تمایلات مادی افراد با رفاه آنها ارتباط دارد، می‌پردازد. او نشان می‌دهد افرادی که ارزش‌هایشان بر انباشت ثروت یا دارایی‌های مادی متمرکز است، با خطر بیشتری از ناراحتی، از جمله اضطراب، افسردگی، اعتماد به نفس پایین، و مشکلات صمیمیت – صرف نظر از سن، درآمد، یا فرهنگ مواجه هستند.

با تکیه بر داده های تجربی یک دهه، کاسر به بررسی این می پردازد که وقتی ما زندگی خود را حول اهداف مادی سازماندهی می کنیم چه اتفاقی می افتد. او به تأثیرات آن بر تجربیات درونی و روابط بین فردی ما و همچنین بر جوامع ما و به طور کلی جهان نگاه می کند. او نشان می‌دهد که ارزش‌های مادی در واقع بهزیستی ما را تضعیف می‌کنند، زیرا احساس ناامنی را تداوم می‌بخشند، پیوندهایی را که ما را به هم پیوند می‌دهند ضعیف می‌کنند و باعث می‌شوند کمتر احساس آزادی کنیم. کاسر نه تنها مشکل را تعریف می‌کند، بلکه راه‌هایی را پیشنهاد می‌کند که بتوانیم خود، خانواده‌مان و جامعه را تغییر دهیم تا کمتر مادی‌گرا شویم.

کتاب بهای سنگین مادی گرایی

تیم کاسر
تیم کاسر (اول آگوست 1966) روانشناس و نویسنده کتاب آمریکایی است که به دلیل فعالیت هایش در زمینه مادی گرایی و بهزیستی شهرت دارد.کاسر دکترای خود را در سال 1994 در رشته روانشناسی از دانشگاه روچستر دریافت کرد، و پس از یک سال تدریس اضافی در دانشگاه ایالتی مونتانا، منصبی را در کالج ناکس در گالسبورگ، ایلینوی پذیرفت، جایی که وی استاد روانشناسی بود. وی در سال 2019 از ناکس بازنشسته شد و به عنوان استاد برجسته انتخاب شد.وی بیش از 120 مقاله علمی و فصل های کتاب در زمینه مادیات، ارزش ها، اهداف، رفاه و پایدار...
نکوداشت های کتاب بهای سنگین مادی گرایی
Kasser powerfully argues that when we feel more vulnerable, we exhibit more sharply defined materialistic tendencies
کاسر قویا استدلال می کند که وقتی احساس آسیب پذیری بیشتری می کنیم، تمایلات مادی گرایانه تری را نشان می دهیم.
Publishers Weekly Publishers Weekly

A valuable critique of material culture, with facts and surveys making the case that the true source of happiness comes from non-material pleasures.
نقدی ارزشمند از فرهنگ مادی، با حقایق و بررسی ها نشان می دهد که منبع واقعی شادی از لذت های غیرمادی می آید.
Betsy Taylor

قسمت هایی از کتاب بهای سنگین مادی گرایی (لذت متن)