کتاب نظریه عمومی فراموشی

A General Theory of Oblivion
کد کتاب : 50422
مترجم :
شابک : 978-6229742891
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 158
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

فرضیه ی فراگیر فراموشی
A General Theory of Oblivion
کد کتاب : 41946
مترجم :
شابک : 978-6226654517
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 176
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فرضیه ی فراگیر فراموشی اثر ژوزه ادوآردو آگوآلوسا

ژوزه ادوآردو آگوآلوسا، نویسنده و روزنامه نگار ، یکی از صداهای برجسته ادبی آنگولا و پرتغالی زبان امروزی است. کتاب های او به 25 زبان ترجمه شده است. چهار کتاب وی به انگلیسی ترجمه شده است: کریول (2002) ، برنده جایزه بزرگ ادبیات پرتغال. کتاب آفتاب پرست ها (2006) ، برنده جایزه مستقل ادبیات داستانی خارجی ؛ همسران پدر من (2008) ، و فصل بارانی (2009). او کمک هزینه های ادبی از Centro Nacional da Cultura ، Fundação do Oriente و Deutscher Akademischer Austausch Dienst دریافت کرده است. آگوالوسا چهار نمایشنامه نیز نوشته است.
همچنین قبل از هرچیز باید گفت که رمان پیش رو یعنی «فرضیه فراگیر فراموشی» توانسته در مجامع بین المللی جوایز متعددی را از آن خود کند که ما در اینجا به اختصار به مهم ترین آنها اشاره می کنیم:
برنده جایزه ادبی بین المللی دوبلین 2017!
نامزد دریافت جایزه بین المللی Man Booker 2016
در لیست کوتاه جایزه سه درصد بهترین کتاب ترجمه شده قرار گرفت
برنده جایزه ملی فرهنگی و هنری آنگولا 2019

این کتاب در اصل یک تئوری کلی درباره عشق ، زندگی و سرانجام ادبیات است. آگوالوسا که در زمین حاصلخیز بین داستان ، فلسفه و افسون کار می کند. شما در اینجا حس غریبی از بن بست ها و تاریکی جهان امروز را حس خواهید کرد.
این رمان حول لودو ، یک زن پرتغالی ساکن پایتخت آنگولا می چرخد. در میان همه خشونت ها و هرج و مرج ناشی از درگیری های جنبش ضد استعماری با مقامات پرتغالی ، او تصمیم می گیرد آپارتمان پنت هاوس خود را از جامعه جدا کند. او با پرورش سبزیجات و جذب کبوترها به داخل آپارتمان از طریق پنجره ، امرار معاش می کند. او مبلمان خود را برای تأمین گرما سوزاند. این داستان از 30 سال پیش از دید او روایت می شود. تنها اطلاعاتی که وی از جهان خارج و اوضاع سیاسی با آن روبرو می شود از گزارش های خبری در رادیو یا گفتگوهای همسایگان است که وی شنیده است.

کتاب فرضیه ی فراگیر فراموشی


ویژگی های کتاب فرضیه ی فراگیر فراموشی

برنده جایزه ادبی فرناندو نامورا سال 2013

برنده جایزه ادبی بین المللی دوبلین سال 2017

نامزد جایزه بین المللی بوکر سال 2016

ژوزه ادوآردو آگوآلوسا
ژوزه ادوآردو آگوآلوسا آلوز دا کانا (زاده 13 دسامبر 1960) روزنامه نگار و نویسنده آنگولا با تبار پرتغالی و برزیل است. او در لیسبون، پرتغال کشاورزی و جنگلداری را فرا گرفت. هم اکنون وی در جزیره موزامبیک اقامت می کند و به عنوان نویسنده و روزنامه نگار مشغول به کار است. او همچنین در تلاش برای ایجاد یک کتابخانه عمومی در این جزیره است.آگوالوسا به طور عمده به زبان مادری خود، پرتغالی می نویسد. کتابهای وی به بیست و پنج زبان ترجمه شده است که مهمترین آنها توسط مترجم دانیل هان، همکار مکرر وی به انگلیسی است....
نکوداشت های کتاب فرضیه ی فراگیر فراموشی
A master storyteller...It’s a tribute to Agualusa’s storytelling that the bittersweet redemption found by his characters feels authentic; he and they have earned it
یک استاد داستان سرایی ... این ادای احترام به داستان سرایی آگوالوسا است که رستگاری تلخ و شیرین را تجلی بخشیده است.
Washington Independent Review of Books

Each page brimming with imagination
هر صفحه پر از تخیل است
Irish Independent

"Without doubt one of the most important Portuguese-language writers of his generation
بدون شک یکی از مهمترین نویسندگان پرتغالی زبان نسل خود است
António Lobo Antunes

قسمت هایی از کتاب فرضیه ی فراگیر فراموشی (لذت متن)
شبی لودو خواب دید زیر خیابان های شهر، زیر آپارتمان های آبرومند پایین شهر شبکه بی انتهای تونل هایی گسترده است. ریشه های درختان در طاق های قوسی سر راهشان می پیچید. هزاران نفر در زیرزمین به سر می بردند، در گل و لای و تاریکی فرو می رفتند و از آنچه بورژوازی در فاضلاب ها می ریخت تغذیه می کردند. لودو در میان خیل جمعیت گام برمی داشت. مردها داس ها را در دست می جنباندند. تیغه هاشان را به هم می کوبیدند و صداشان در تونل ها طنین می انداخت. یکیشان نزدیک شد، صورت کثیفش را یکراست به صورت زن پرتغالی نزدیک کرد و لبخند زد. با صدایی بم و شیرین در گوشش نجوا کرد «آسمان ما کف زمین شماست.»