کتاب دانشنامه روابط بین الملل و سیاست جهان

Encyclopedia of International Relations and Global Politics
کد کتاب : 41970
مترجم :
شابک : 978-9641850816
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 1122
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب دانشنامه روابط بین الملل و سیاست جهان اثر مارتین گریفیتس

مطالعه روابط بین الملل در سالهای اخیر با سرعت زیادی پیشرفت کرده است. اولا در نتیجه تغییرات عمده سیاسی و اقتصادی - پایان جنگ سرد و سقوط کمونیسم ، احیای ناسیونالیسم ، تروریسم و اشکال بنیادگرایی و جهانی شدن - و ثانیا ، به دلیل سرزندگی این تحولات ، مطالعه بین الملل از جوانب گسترده ای بررسی شده است.

با بحث های مداوم در مورد پارادایم های اساسی برای درک روابط بین الملل و ظهور دیدگاه های فمینیسم ، پست مدرنیسم ، سازه گرایی و نظریه انتقادی همراه بوده است.

کتاب «دانشنامه روابط بین الملل و سیاست جهان» یک منبع مرجع منحصر به فرد برای دانشجویان و دانشگاهیان است که همه جنبه های روابط بین الملل جهانی و رشته معاصر را در بخش های اصلی دیپلماسی ، امور نظامی ، اقتصاد سیاسی بین المللی و تئوری IR بررسی می کند.
این کتاب ارزشمند که توسط گروه برجسته ای از محققان بین المللی نوشته شده است ، عمدتا شامل مطالب قابل توجهی با پنجاه مدخل اصلی از 5000 کلمه در موضوعات اصلی معاصر می‌شود. هر ورودی به طور کامل متقابل است و به دنبال آن فهرستی از مدخل‌های مکمل و کتابشناسی مختصر برای مطالعه بیشتر آمده است. کل به طور جامع فهرست بندی شده است.

هیچ منبع دیگری در نوع خود وجود ندارد و دائره‌المعارف روابط بین الملل و سیاست های جهانی افزودنی فوق العاده ارزشمندی برای همه کتابخانه هایی خواهد بود که از آموزش و پژوهش در علوم اجتماعی پشتیبانی می کنند.

کتاب دانشنامه روابط بین الملل و سیاست جهان

مارتین گریفیتس
مارتین گریفیتس (متولد 3 ژوئیه 1951) دیپلمات انگلیسی است که از 16 فوریه 2018 در حال حاضر به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل در یمن در دفتر فرستاده ویژه دبیرکل در یمن مشغول به کار است.آقای گریفیتس دارای مدرک فوق لیسانس در مطالعات جنوب شرقی آسیا از دانشکده شرق شناسی و آفریقا در دانشگاه لندن است و وکالت دادگستری واجد شرایط است. گریفیتس یک دیپلمات شغلی است. گریفیتس قبلاً از سال 2016 تا سپتامبر 2018 به عنوان اولین مدیر اجرایی انستیتوی صلح اروپا فعالیت می کرد. در سال 1999 ، وی به راه اندازی مرکز گفتگو...
دسته بندی های کتاب دانشنامه روابط بین الملل و سیاست جهان