کتاب عقل و عرفان

Aghl va Erfan
و سیری در زندگی حضرت شیخ محمد بهاری و شیخ باقر بهاری و ...
کد کتاب : 42353
شابک : 978-9644238246
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 484
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 22 اردیبهشت

معرفی کتاب عقل و عرفان اثر سید محمد اصغری

کتاب «عقل و عرفان» از دو بخش عمده و چند فصل شکل گرفته است. در بخش نخست «عرفان» یک جریان روحی و فطری شگفت و یک احساس درونی بشری در جهان طبیعی تعریف می شود. دغدغه ژرف و عمیقی که «کمال» نوعی انسان را بازمی گوید و گرایش به «محسوس» او را سیراب و راضی نمی کند.

در فصول بعدی این بخش از: «عقل و عشق»، «عرفان و فلسفه»، «طریقت و شریعت» و «عرفان و اجتماع» سخن می رود و نویسنده با ارائه شواهدی در تکاپوی این حقیقت است که «عقل و عشق» در عرفان اصیل، نه دو عنصر رویاروی، که دو نیروی مکمل یکدیگرند. در بخش دوم که با عنوان «بهار در بهار» فصولی را سامان می دهد، زندگی عارف نامی حضرت شیخ محمد بهاری و فقیه وارسته آقاشیخ محمدباقر بهاری و سایر عرفای فقیه یا فقیهان عارف مورد بررسی قرار می گیرد و نقش و رسالت ویژه آنها عرضه می گردد، و نهایتا در پیوست کتاب، شهر «بهار» مضجع «عارف بهاری» معرفی می شود.

کتاب عقل و عرفان

سید محمد اصغری
سید محمد اصغری وزیر دادگستری در دولت‌های اول و دوم و سوم بوده‌است. او فرزند حاج سید ابراهیم اصغری بهاری (محدث بصیر) است. وی پیش از آن در دولت رجایی و باهنر، به عنوان وزیر دادگستری انتخاب شده بود. دکتر بهشتی، رئیس وقت قوه قضاییه، او را به رجایی و باهنر برای وزارت دادگستری پیشنهاد کرد. اصغری پس از وزارت دادگستری در دولت میرحسین موسوی، به مجلس شورای اسلامی رفت و در دوره‌های دوم و سوم این مجلس از طرف مردم تهران به نمایندگی انتخاب شد.با پایان یافتن کار مجلس ششم، او از سیاست دوری گرف...
دسته بندی های کتاب عقل و عرفان