کتاب امنیت، قلمرو، جمعیت

The Government of Self and Others
درس گفتارهای کولژ دو فرانس 1977-1978
کد کتاب : 43647
مترجم :
شابک : 978-6007405659
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 534
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2008
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب امنیت، قلمرو، جمعیت اثر میشل فوکو

انتشار سخنرانی های فوکو در کالج دوفرانس دیدگاه باورنکردنی از رشد تفکر وی به ما ارائه داده است. این کتاب جدید از سخنرانی های وی ، امنیت قلمرو ، جمعیت، به ما نشان می دهد که چگونه فوکو رابطه ی بین خود و دیگران را که سیاسیت را را شکیل می دهند ، درک می کند ، گفتار بی پروا در مرکز هر دو چگونه است و این که چگونه از نظر فوکو ، عمل فلسفی را تعریف می کنند. به لطف این سخنرانی ها ، ما فوکو را به عنوان متفکر بزرگی می بینیم. "- لئونارد لاولور ، استاد فلسفه اسپارکس ، دانشگاه ایالتی پن ، آمریکا."
انتشار سخنرانی های فوکو بسیار حیاتی است. نه تنها به دلیل که درک ما از کتاب ها و مقاله های وی را عمق می بخشند ، بلکه به این خاطر که این سخنرانی ها به طرز چشمگیری نحوه ی خواندن آثار او را تغییر می دهند. این کتاب ما را وادار می کند رویه قدیمی و دیدگاه متاخر وی از سیاست را کنار بگذاریم. سوال اصلی در این سخنرانی ها رابطه فلسفه و سیاست است: وابستگی ضروری آنها ، اما تصادف غیرممکنشان . اهمیت سیاسی فلسفه در طول زندگی فوکو مسئله حادی بود. امروز برای هر کسی که به فکر اندیشه سیاسی و عملی غرب باشد ، یک سوال قطعی باقی مانده است. "- یوهانا اوکسالا ، دانشگاه داندی ، انگلستان." امنیت، قلمرو، جمعیت، تجزیه و تحلیل جذاب یک مفهوم است که در مرکز کار فلسفی و سیاسی است و برای دانشمندان متخصص و غیر متخصص بسیار توصیه می شود.

کتاب امنیت، قلمرو، جمعیت

میشل فوکو
پل میشل فوکو، زاده ی ۱۵ اکتبر ۱۹۲۶ و درگذشته ی ۲۴ ژوئن ۱۹۸۴، فیلسوف، تاریخ دان و متفکر معاصر فرانسوی و واضع اصطلاح «انسان گرایی ضد اومانیستی» است.وی، فرزند «آن مالاپار» و جراح متمول «پل فوکو» بود که در ۱۵ اکتبر ۱۹۲۶ در ناحیه سنت موار پواتیه فرانسه به دنیا آمد. بعدها اسم خود را به میشل فوکو تغییر داد. او صاحب کرسی «تاریخ نظام های فکری» در کالج دو فرانس بود و در دانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو و دانشگاه کالیفرنیا، برکلی تدریس کرد.به خاطر نظریات عمیق و دیدگاه انقلابی درباره ی جامعه، سیاست و تار...
دسته بندی های کتاب امنیت، قلمرو، جمعیت
نکوداشت های کتاب امنیت، قلمرو، جمعیت
Foucault is quite central to our sense of where we are
فوکو کاملا در احساس ما در مورد اینکه کجا هستیم نقش اساسی دارد.
Nation

These lectures offer important insights into the evolution of the primary focus of Foucault's later work - the relationship between power and knowledge.
این سخنرانی ها بینش مهمی در مورد تحول محور اصلی کارهای بعدی فوکو - رابطه بین قدرت و دانش ارائه می دهند.
Library Journal Library Journal

قسمت هایی از کتاب امنیت، قلمرو، جمعیت (لذت متن)
حالا برویم سر درس گفتار. عنوان درس گفتارها این است:«امنیت، قلمرو، جمعیت».خب، اولین پرسش بی شک این است: منظور از «امنیت چیست؟ می خواهم جلسه ی امروز و شاید هفته ی بعد را اختصاص دهم به این پرسش، بسته به این که سریع پیش برویم یا گند. مثالی می زنم، یا در واقع چند مثال، یا بهتر بگویم یک مثال که در سه سطح عرضه می شود. این مثالی است خیلی ساده و حتی بچگانه. اما از این جا آغاز می کنم و به نظرم بدین ترتیب می توانم برخی موضوعات را مطرح کنم. یک قانون جزایی بسیار ساده را در قالب ممنوعیت در نظر بگیرید، مثلا «نباید بکشی، نباید دزدی کنی»، همراه با مجازات آن مثل اعدام یا تبعید، یا جریمه. در دومین صورت بندی، هنوز با همان قانون جزایی سروکار داریم، «نباید دزدی کنی»، و همچنان این قانون همراه است با مجازات های خاصی برای قانون شکنان. اما حال همه چیز، از سویی، در قالب رشته ای از نظارت ها، بازبینی ها، بازرسی ها و کنترل های مختلف چارچوب بندی می شود که حتی پیش از آن که دزد مرتکب سرقت شود، اجازه می دهند مشخص کنیم آیا قصد ارتکاب آن را دارد یا خیر و از این قبیل.