کتاب وانمایی در سینما و ادبیات داستانی

Make Believe in Film and Fiction
مقایسه داستان پردازی های کلامی و دیداری
  • 18,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: سمت سمت
    نویسنده:
کد کتاب : 48581
مترجم : فرشاد عسگری کیا
شابک : 978-6000205294
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 362
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2006
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب وانمایی در سینما و ادبیات داستانی اثر کارل کروبر

این کتاب حاصل پژوهشی موشکافانه در مقایسه دو نوع تجربه است: خواندن رمان و تماشای فیلم.
کارل کروبر (1926-2009) به مدد سال ها کند و کاو در حوزه داستان پردازی های کلامی و دیداری و بر پایه رویکرد شناختی، جزئیاتی را از تأثیر روان شناختی رمان و فیلم بر خواننده رمان و بیننده فیلم بیان می کند که کمتر با آنها آشنا بوده ایم.
در این کتاب او به واکاوی شناختی شماری از معروف ترین رمان های سده نوزدهم و فیلم های سده بیستم می پردازد تا این نکته را آشکار کند که تفاوت های بین این دو نوع روایت، صرفا به تخیل برانگیزی و ذهن محوری روایت کلامی و محدودسازی و عینیت گرایی روایت دیداری محدود نمی شود.
اگر در جستجوی پژوهش های نظری بنیادینی در حوزه مطالعات تطبیقی باشیم که هم زمان کاربردی نیز باشند، بدون شک این کتاب یکی از بهترین نمونه هاست.

کتاب وانمایی در سینما و ادبیات داستانی

کارل کروبر
کارل کروبر (Karl Kroeber) (24 نوامبر 1926 - 8 نوامبر 2009) یک دانشمند ادبیات آمریکایی بود که به خاطر نوشتن در مورد رمانتیک های انگلیسی و ادبیات هند آمریکایی مشهور بود. وی فرزند تئودورا و آلفرد ال کروبر، هر دو انسان شناس بود. آخرین کتاب وی شرح کار پدرش با ایشی بود: ایشی در سه قرن.وی استاد انگلیسی و ادبیات تطبیقی در دانشگاه کلمبیا بود. او به طور گسترده درباره نقد ادبی و رابطه آن با بوم شناسی، ادبیات سنتی و تاریخ هنر نوشت.کروبر برادر نویسنده داستانهای علمی Ursula K. Le Guin بود. او پدر پل کروبر،...
دسته بندی های کتاب وانمایی در سینما و ادبیات داستانی