کتاب هنر از دست دادن

The Art of Losing
کد کتاب : 49050
مترجم :
شابک : 978-6226036528
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 586
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه «گنکور دبیرستانی ها»

معرفی کتاب هنر از دست دادن اثر آلیس زنیتر

کتاب «هنر از دست دادن» رمانی نوشته «آلیس زنیتر» است که نخستین بار در سال 2017 به چاپ رسید. «علی»، کهنه‌سرباز شبه‌نظامیان فرانسه در جنگ جهانی دوم، کسب و کاری موفق را در الجزایر به وجود آورده است. اما پس از این که الجزایر استقلال خود را به دست می آورد، او به همراه خانواده اش به فرانسه می گریزد. پسر بزرگ «علی»، «حمید»، با فرهنگ فرانسه بزرگ می شود و از خانواده اش فاصله می گیرد، و حالا دخترش «نعیمه» که پس از کشتار «شارلی ابدو» و سایر رویدادهای تروریستی با تبعیض های زیادی مواجه شده، به منظور آماده کردن خود برای یک نمایشگاه هنری متعلق به هنرمندی الجزایری به نام «لالا فاتما انسومر»، به تحقیقاتی وسیع در مورد الجزایر می پردازد. «نعیمه» در طول مصاحبه های خود با «انسومر»، هم با داستان هایی در مورد این کشور آشنا می شود و هم تلاش می کند درکی بهتر از هویت و پیشینه خودش را به دست آورد.

کتاب هنر از دست دادن

آلیس زنیتر
آلیس زنیتر (متولد 1986) رمان نویس، مترجم، فیلمنامه نویسان، دراماتور و کارگردان فرانسوی است.او برای سومین رمان خود، Juste avant l'Oubli ، برنده جایزه جوان بزرگسال Prix Goncourt و برای چهارمین رمان خود، L'Art de Perdre، برنده جایزه جوان جوانبزرگسال Prix Renaudot شده است.زنیتر اولین رمان خود به نام Deux moins un égal zéro را در سن 16 سالگی منتشر کرد و دومین رمان او با نام Jusque dans nos bras در سال 2010 منتشر شد و به زبان انگلیسی با عنوان Take This Man ترجمه شد.آخرین رمان او با نا...
نکوداشت های کتاب هنر از دست دادن
With nuance and grace, this meditative novel adds to the understanding of a complex, uncomfortable era of French history.
این رمان اندیشمندانه با ظرافت و زیبایی، به درک ما از دورانی پیچیده و دشوار از تاریخ فرانسه می افزاید.
Publishers Weekly Publishers Weekly

Rich in visual detail and lustrous in language.
با جزئیات تصویری غنی، و نثری درخشان.
Wall Street Journal Wall Street Journal

This pacy, complex piece of historical fiction explores the tangled reality of identity.
این داستان تاریخی سریع و پیچیده به کاوش در واقعیت آشفته هویت می پردازد.
New Statesman

قسمت هایی از کتاب هنر از دست دادن (لذت متن)
زندگی روزمره، رشته ای تخصصی بود که او صلاحیت شرکت در آن را از دست داده بود.

مردم کوهستان می گویند بدهی مثل سگ نگهبان است: پشت در می خوابد و اجازه نمی دهد ثروت وارد خانه شود.

آموختن هنر از دست دادن، سخت نیست. پس، از دست دادن های بزرگتر را تمرین کن، از دست دادن های سریع تر: مکان ها، نام ها، و جایی که قرار بوده به آن سفر کنی.