کتاب وابی و سابی

Keywords to understanding Japanese arts ‭and literature
کلیدهایی برای فهم هنر و ادبیات ژاپن
کد کتاب : 50253
شابک : 978-6008955061
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب وابی و سابی اثر سید آیت حسینی

کتاب "وابی و سابی: کلیدهایی برای درک هنر و ادبیات ژاپن" توسط دکتر سید آیت حسینی، که دانش‌آموخته دانشگاه توکیو بوده و عضو هیأت علمی گروه زبان و ادبیات دانشگاه تهران می‌باشند، به شش فصل اصلی تقسیم می‌شود. در ادامه به معرفی هر یک از این فصول پرداخته خواهد شد:

1. فصل نخست: این فصل به بررسی ریشه‌های لغوی "وابی" و "سابی" می‌پردازد. همچنین، تعاریف مختلفی از این دو مفهوم را مورد بررسی قرار داده و تأثیر وابی و سابی بر هنرهای تجسمی را با معیارهای زیباشناختی هنر غربی مقایسه می‌کند.

2. فصل دوم: این فصل به خاستگاه‌های دینی و غیردینی تفکر وابی و سابی اختصاص دارد.

3. فصل سوم: مراسم چای و ارتباط آن با وابی و سابی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

4. فصل چهارم: این فصل به تأثیر وابی و سابی در معماری، سرامیک‌سازی، باغ‌آرایی، گل‌آرایی، ساخت اشیاء زینتی و موسیقی ژاپنی می‌پردازد.

5. فصل پنجم: این فصل به شعرهای کوتاه "هایکو" اختصاص دارد. در این فصل، ترجمه حدود شصت هایکو به همراه بررسی تأثیرات تفکر وابی و سابی بر این اشعار ارائه می‌شود.

6. فصل ششم: وضعیت تفکر وابی و سابی در جامعه ژاپن امروز و آراء مختلف مردم در این زمینه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

کتاب وابی و سابی

سید آیت حسینی
سید آیت حسینی متولد سال 1361، استادیاردانشکده زبان ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران می باشد. وی دارایدکتری ، دانشگاه توکیو ، زبان‌شناسی (آموزش زبان ژاپنی) (۱۳۸۹-۱۳۹۳)،کارشناسی ارشد ، دانشگاه تهران ، زبان‌شناسی همگانی (۱۳۸۴-۱۳۸۷) وکارشناسی ، دانشگاه تهران ، زبان و ادبیات ژاپنی (۱۳۷۹-۱۳۸۴) است.