کتاب سفر به سرزمین کوبلای خان

Travels in the Land of Kubilai Khan
کد کتاب : 50359
مترجم :
شابک : 978-6007339398
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 104
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1298
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب سفر به سرزمین کوبلای خان اثر مارکو پولو

کتاب سفر به سرزمین کوبلای خان شرحی از تجربیات شگفت آور مارکو پولو، تاجر ونیزی قرن سیزدهم، در سفرهایش در محضر کوبلای خان؛ قدرتمندترین و بزرگترین پادشاه تاریخ مغول ها است. مارکوپولو تاثیری ژرف بر نگرش اروپاییان قرون وسطایی از سرزمین های وسیع دیگر گذاشته و یکی از جذاب ترین و افشاگرانه ترین سفرنامه های نگاشته شده تا به حال را رقم زده است.
مارکوپولو (Marco Polo)، جهانگرد مشهور ونیزی در سال 1254 میلادی متولد شد. پدرش نیکولوپولو تاجری سرشناس بود که برای تجارت به سرزمین های دور دست سفر می کرد. سفرنامه مارکو پولو از جمله سفرنامه هایی است که پیش از عهد صفویه نگاشته شده است و حاوی اطلاعاتی غنی درباره ایران نیز می باشد.
توصیفات مارکوپولو از سفرهایش به سایر کاشفان و بازرگانان اروپایی الهام بخشید تا دانش جغرافیایی خود را گسترش داده و در دنیایی فراتر از گذشته گام نهند. کریستف کلمب با الهام از نوشته های مارکو اندیشید که امکان دارد با سفر دریایی به سوی غرب، به مشرق زمین برسد. هنگامی که او در سال 1492 در آمریکای شمالی گام نهاد نامه هایی از پادشاه اسپانیا به همراه داشت که برای فرمانروای چین نوشته شده بود. او یک نسخه از کتاب مارکوپولو نیز به همراه داشت که حاشیه های زیادی بر آن نوشته شده بود.
در تمام طول تاریخ بعضی از کتاب ها جهان را تغییر دادند و شیوه نگاه ما به خودمان و دیگران را دگرگون کردند. آن ها به مباحث، اختلافات عقاید، جنگ ها و انقلاب ها الهام بخشیده اند. آن ها زندگی های بسیاری را ساخته اند و یا تباه کرده اند. حالا نشر روزگار نو برای شما کارهای متفکران بزرگ، پیشگامان، اصلاح طلبان و طالع بینان را فراهم آورده است. ایده هایی که مدنیت را تکان داد و به ما کمک کرد تا آن چه که اکنون هستیم باشیم. (ایده های بزرگ)

کتاب سفر به سرزمین کوبلای خان

مارکو پولو
مارکو پولو (Marco Polo) یک تاجر و جهانگرد ونیزی در قرن سیزدهم میلادی بود که سفرهایش را در کتابی به نام سفرهای مارکوپولو ثبت کرده‌است، امروزه این کتاب با نام‌های کتاب شگفتی‌های جهان یا توصیفی بر جهان شناخته می‌شود. این کتاب در شناساندن آسیای مرکزی و چین به اروپاییان نقش کلیدی داشت. مارکو هنگامی تجارت را فراگرفت که پدر و عمویش، نیکولو و مَفیو به آسیا سفر کرده بودند و با قوبلای‌خان دیدار داشتند. در سال ۱۲۶۹ آن‌ها به ونیز بازگشتند و مارکو را برای نخستین بار دیدند. پس...
دسته بندی های کتاب سفر به سرزمین کوبلای خان