کتاب پرنده می میرد، پرواز می ماند

The Bird Dies, The Flight Remains
کد کتاب : 5309
شابک : 978-6001180194
قطع : خشتی
تعداد صفحه : 152
سال انتشار شمسی : 1389
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب پرنده می میرد، پرواز می ماند اثر مسیحا برزگر

انسان نما موجودی است کاملا شبیه انسان، اما فلج و ناتوان. انسان هرگز مجال نیافته است تا در کلیت خود بشکفد. انسان همواره به طور نیمه زندگی کرده است. بنابراین، همواره در رنج و عذاب زیسته است. انسان، هنوز بودن و حضور خویش را در هستی جشن نگرفته است. تنها، انسان تمام عیار است که می تواند حضور خویش در ضیافت هستی و زندگی را جشن بگیرد. یک درخت، در تمامیت و کمال خویش می تواند گل بدهد و به بار بنشیند. انسان، درختی است که هنوز شکوفه نکرده است. انسان، گذشته ای بسیار تاریک و غمبار داشته است. گذشته ی انسان، شب تاریک روح او بوده است.

کتاب پرنده می میرد، پرواز می ماند

مسیحا برزگر
مسیحا برزگر زاده‌ی تهران است؛ خیابان حافظ، خیابان ابوسعید ابوالخیر.او ایران و زبان فارسی را بزرگ‌ترین موهبت‌های الهی زندگیش می‌داند.برزگر بیش و پیش از هر چیز خدا را دوست دارد، و خود را با همه‌چیز و همه‌کس یگانه می‌داند.رازورزی را بیشتر از حل مسائل دوست دارد.مسیحا ستایشگر عشق، خنده، و زندگی‌ست.می‌گوید: مدام چشم‌هایم را می‌شویم تا از نو ببینم. ساده زندگی می‌کند، و سبک گام برمی‌دارد.آرام است و اهل هیاهو نیست. کتاب را و کنجی دنج را ...
دسته بندی های کتاب پرنده می میرد، پرواز می ماند
قسمت هایی از کتاب پرنده می میرد، پرواز می ماند (لذت متن)
عشق، شیرین است و وقتی کسی عاشق شود، حلاوت و شیرینی از عمق جان اش می جوشد. هنگامی که کسی عشق خالص می شود، قند می شود. در رابطه ی عاشقانه ی معمولی، شیرینی می آید و می رود، و وقتی شیرینی می رود، تلخی جای آن را می گیرد. رابطه ی عاشقانه، ضرب آهنگی ست بین شیرینی و تلخی. رابطه ی عاشقانه، رابطه ای ست آمیخته به عشق و نفرت. باید سر تا پا عشق شد، یعنی حال موقتی ای که در رابطه ی عاشقانه هست، جای خود را به مقام دایمی عشق بدهد. در این صورت، عشق، حال و حالت و سرشت و سرنوشت تو می شود. در مقام عشق، تلخی وجود ندارد. پرنده ی عاشق روزی می میرد، اما پرواز عاشقانه برای همیشه می ماند. پروانه شو و بال خود را به آتش عشق بزن؛ چون عشق، تنها آزادی دنیاست.