کتاب انتقام لمیاء

Lemia
دختر قیروان
  • 15 % تخفیف
    210,000 | 178,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: پل پل
    نویسنده:
کد کتاب : 56974
مترجم :
شابک : 978-9642331383‬‬
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب انتقام لمیاء اثر جرجی زیدان

معزالدین فاطمی، خلیفه فاطمی، در سال 356 هجری ساکن شهر منصوریه است، او رازی را در سر دارد که جز فرمانده وفادارش جوهر به کسی دیگر نتواند گفت، معز معتقد است که نباید دو خلیفه در دنیا باشند و لازم است تا هرچه زودتر به خلافت عباسیان پایان داده شود، جوهر نیز با او هم عقیده است اما از دسیسه بیم دارد و ترسان است از این که حمدون و دیگران به دشمنی با آن ها برخیزند، او چاره کار را تنها در این می داند که لمیاء دختر زیبا و دلاور او را به گونه ای محترمانه که بوی حمایت و دوست داشتن بدهد گروگان بگیرد یعنی راه گشایش را این می داند که لمیاء را برای فرزند خود خواستگاری کند، به این ترتیب میان آن ها پیوند خویشاوندی برقرار می شود و پدر او و مردانش از طرفداران آن ها می گردند.
انتقام لمیاء رمانی تاریخی است که گاه عناصری در آن مشاهده می گردد که چندان با تاریخ زمانی که از آن دلالت دارد همخوانی ندارد و لازم است خواننده تنها از جنبه تاریخی آن بهره جوید و چندان خود را درگیر این عناصر و کلمات نسازد.

کتاب انتقام لمیاء

جرجی زیدان
جُرجی زیدانی (۱۴ دسامبر ۱۸۶۱، بیروت - ۲۲ ژوئیهٔ ۱۹۱۴، قاهره) تاریخ‌نگار، داستان‌نویس، و روزنامه‌نگار عرب‌زبان لبنانی است که برای نوشتن ۲۳ رمان تاریخی و تأسیس نشریهٔ الهلال معروف است. طی نهضت بیداری عرب‌ها و شکل‌گیری جنبش النهضة، قصد او از نوشتن رمان‌های تاریخی، آشنا نمودن مردمان عرب با فرهنگ و تاریخ خود بوده‌است.بیشتر شهرت زیدان به سبب داستان‌های تاریخی اوست و زیدان را پیشگام این نوع ادبی می‌دانند. زیدان ۲۲ داستان تاریخی دارد که اولی المملوک&z...