کتاب رویا فانتزی و هنر

Dream, Phantasy and Art
کد کتاب : 60154
مترجم :
شابک : 978-6226359375
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 188
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 20 اردیبهشت

معرفی کتاب رویا فانتزی و هنر اثر هانا سیگال


کار هانا سگال، به ویژه در مورد نمادگرایی، زیبایی‌شناسی، رویاها و کاوش در تفکر روان‌پریشی، او را به‌عنوان چهره‌ای برجسته در روانکاوی، به‌ویژه در روانکاوی سنت کلینی معرفی کرده است.
در رویا، فانتزی و هنر، او ایده‌های خود را در مورد این موضوعات دوباره کار می‌کند و آنها را به وضوح در یک ادغام جدید زنده می‌کند که آنها را دوباره به کار فروید، کلاین و بیون پیوند می‌دهد. در سرتاسر کتاب، تصاویر بالینی که نویسنده انتخاب کرده است، تئوری را برجسته می کند، تخیل را لمس می کند و حتی دشوارترین ایده ها را برای همیشه در ذهن خواننده تثبیت می کند. در یک رابطه تقویت‌کننده متقابل، نظریه و مثال بالینی با هم ترکیب می‌شوند و سپس به کار می‌روند تا نظریه‌های جدید و بدیع نویسنده از هنر و زیبایی‌شناسی را ایجاد کنند.
همان‌طور که بتی جوزف در پیش‌گفتار خود اشاره می‌کند، نوشته سگال، و به‌ویژه این کتاب، نه تنها به دلیل وضوح و هوش، بلکه به دلیل عمق و وسعت علایق و تخیل بالینی‌اش، کمک زیادی به غنای روانکاوی می‌کند.
Psychoanalytic Quarterlyدرباره ی این کتاب نوشته است:
"این کتاب، همراه با بسیاری از کمک های دیگری که هانا سگال به روانکاوی در طول یک زندگی حرفه ای طولانی و پربار خود کرده است، به عنوان گواهی دیگری بر ظرفیت خلاقانه او خواهد بود."

کتاب رویا فانتزی و هنر

هانا سیگال
هانا سیگال (هانا پوزناچسکا) زاده ی 20 آگوست 1918 و درگذشته ی 5 ژوئیه 2011، روانکاو انگلیسی لهستانی تبار و از پیروان ملانی کلین بود. او رئیس انجمن روانکاوی انگلیس و نایب رئیس انجمن بین المللی روانکاوی بود و در سال 1987 به ریاست یادبود فروید در کالج دانشگاه لندن (UCL) منصوب شد.
قسمت هایی از کتاب رویا فانتزی و هنر (لذت متن)
از زمانی که در آن سطح شروع به کار کردیم، رویا دیگر تکرار نشد. ظاهرا رویا در جریان شکل گیری اش تجربیات بیمار را در سطوح بسیار متفاوتی تلخیص کرده بود. از این گذشته، رویا در این تلخیص نشان میدهد که نخستین فانتزیهای بدوی چطور در فانتزی ها و اضطرابهای بعدی ابراز می شوند و آنها را تحت تأثیر قرار میدهند. البته درک من از رویای او نه تنها از مفهوم تلخیص و جابجایی فرویدی، بلکه از تجربه ی خودم و از پیشرفت های نظری بعدی نیز مشتق شده بود. برای نمونه من از مفهوم همانندسازی فرافکنانه استفاده کردم تا شیوهی ابراز فانتزیهای ناخودآگاه در رویا را دریابم، و تلخیص را در این رویا نوعی تحول و تکامل فانتزی دهانی بسیار بدوی و مشخصأ روان تنی به سطح نمادین تر بعدی یافتم.