کتاب دود و آینه ها

Smoke and Mirrors
ترجمه گروه مترجمان سفیر زیر نظر فرزاد فربد
کد کتاب : 3333
مترجم :
شابک : 9786007058374
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 372
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

داستان کوتاه ، شعر

معرفی کتاب دود و آینه ها اثر نیل گیمن

دود و آینه مجموعه ای از داستان کوتاه نوشته شده توسط نیل گیمن که در اصل در مکان های مختلف منتشر شد (و برخی قبلا چاپ نشده بود) که همه در این کتاب گرد هم آورد. چگونه آینه و دود توسط شعبده بازان از زمان های ویکتوریا استفاده شده است و چگونه به نظر می رسد آینه برای گفتن حقیقت است اما می توان برای فریب دادن از آن استفاده کرد. نیل گیمن در مقدمه کتابش در مورد داستان های فانتزی می گوید: "که ما می توانیم برای خودمان چیزهایی تعریف کنیم که حتی هیچوقت ندیده ایم"

همچنین در مقدمه هر داستان یک پاراگراف کوتاه هست، که به ما می گوید که چگونه هر یک از آنها به دست آمده اند، که آیا آنها برای یک نشریه خاص منتشر شده و یا از هیچ چیز به زندگی آمده اند، و یا اینکه در مورد الهام ذهنی که باعث پیدایش آن داستان و یا شعر شده است سخن می گوید، اینکه در زمان نگارش آنها در چه فکری بوده و یا چه اتفاقی باعث شکل گیری آن شده است.
در این مجموعه 34 داستان کوتاه وجود دارد. داستان های از چند پاراگراف تا چند صفحه متفاوت است. داستان های این کتاب در سبک های متفاوتی نگارش شده است: فانتزی، علمی ، تخیلی ، نثر ، طنز و ترسناک.

کتاب دود و آینه ها

نیل گیمن
نیل ریچارد مک کینون گیمن، زاده ی ۱۰ نوامبر ۱۹۶۰، نویسنده ی داستان کوتاه، فیلم نامه نویس، رمان نویس، خالق کتاب کامیک، تئاتر صوتی و فیلم هایی به سبک علمی-تخیلی و خیال پردازی است. او در حال حاضر با موسیقی دان آمریکایی آماندا پالمر ازدواج کرده و در این کشور ساکن است.وی موفق به کسب جوایز متعددی شامل جایزه های هوگو، نبیولا و برام استوکر، و همچنین نشان نیوبری شده است.از آثار قابل توجه او می توان به مجموعه کتاب های کامیک سندمن، و رمان های گرد ستاره، خدایان آمریکایی، کورالاین و کتاب گورستان اشاره کرد....
نکوداشت های کتاب دود و آینه ها
[Gaiman] is, simply put, a treasure house of story, and we are lucky to have him in any medium.
گیمن به عبارت ساده یک خانه پر از داستان است و ما خوش شانس هستیم که او را داریم.
Stephen King

An exhilarating display of the work of one of our most entertaining storytellers.
یک صفحه نمایش هیجان انگیز از یکی از سرگرم کننده ترین قصه گوها.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

A box of bonbons for dark fantasy fans.
یک جعبه پر از آبنبات برای طرفداران فانتزی تاریک.
Booklist Booklist

قسمت هایی از کتاب دود و آینه ها (لذت متن)
او گفت: "این درست نبود". "این فقط نبود" گریه می کرد؛ اشکهای خیس روی صورتش پایین آمد. شاید ساراوائیل اولین کسی بود که عاشق آن بود ، اما لوسیفر اولین کسی بود که اشک ریخت. من هرگز آن را فراموش نخواهم کرد. من بی رحمانه به او خیره شدم ، "این عدالت بود. او دیگری را کشت" "اما ... او عاشق بود. او باید بخشیده می شد. می توان به او کمک کرد. او نباید مثل این نابود می شد. این اشتباه بود " "این خواست او بود." لوسیفر ایستاد. "پس شاید خواست او ناعادلانه باشد."